منصور آروند از زندان ارومیه به مكان نامعلومی منتقل شد

mansorمنصور آروند زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه توسط ماموران زندان، احضار و به مکان نامعلومی منتقل شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز شنبه ٣١ خردادماه 1393، منصور آروند زندانی سیاسی کُرد توسط ماموران زندان مرکزی ارومیه فراخوانده شد و به مکان نامعلومی منتقل گردید.
به گفته هم‌بندی‌های این زندانی، احتمالا او را به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی انتقال داده‌اند.

گفتنی است مدتی پیش خانواده این زندانی سیاسی کُرد اعلام كرده بودند كه حکم اعدام وی از سوی دیوان عالی کشور لغو و با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است. اتهام این زندانی ارتباط با یکی از احزاب کردستان است. وی ابتدا به انجام اقدام مسلحانه نیز متهم شده بود که هیچ‌گاه آن را نپذیرفت و حکم اعدام در دیوان عالی کشور نقض شد.
به گفته هم‌بندی‌های این زندانی، وی كماكان حكم اعدام دارد و خانواده وی تحت فشار اداره اطلاعات مجبور به انتشار چنین شایعه‌ای شده‌اند.
انتقال منصور آروند موجب نگرانی هم‌بندی‌های وی شده است. آنها بر این باورند كه نامبرده از آنجایی كه هیچ‌گونه حكم كتبی مبنی بر لغو اعدام و یا تغییر حکم دریافت نكرده، بر این اساس كماكان جان وی در خطر است.
منصور آروند در تابستان ۱۳۹۰ بازداشت و به اتهام محاربه از طریق همکاری با احزاب کُرد به اعدام محکوم شد. یک ماه پیش این حکم در دیوان عالی کشور به تایید رسید و وی مدتی نیز در آستانه اجرای حکم اعدام قرار گرفت.
گفتنی است منصور آروند شهروند کُرد اهل مهاباد، در خردادماه ۱۳۹۰ در منزل مسکونی خود بازداشت شد، وی سپس به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از گروه‌های کُردی مخالف نظام، در شهریورماه ۱۳۹۱ از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد.
هنوز از دلیل انتقال و مکان نگهداری این زندانی خبری در دست نیست.