وضعیت جسمی چهار زندانی اهل سنت در سلول انفرادی و در لباس اعدام وخیم است

10426808_645459208862972_8990107111176299637_nوضعیت جسمی چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد که از روز شنبه 24 خرداد، برای اجرای حکم اعدام به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند وخیم است؛ آنها اکنون پس از تعلیق اجرای حکم هنوز در سلول انفرادی و در لباس اعدام به‌سر می‌برند.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی چهار زندانی اهل سنت کُرد که به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی به اعدام محکوم شده‌اند، در حالی در سلول انفرادی به سر می‌برند که هنوز لباس مخصوص اجرای مراسم اعدام را به تن دارند و دچار خونریزی شدید معده هستند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: با توجه به اعتصاب غذاهای طولانی و شرایط نامناسب غذایی و محیطی، این چهار زندانی دچار ناراحتی‌های کلیوی و خونریزی معده شده‌اند.
این زندانیان چهار ماه پیش نیز به دلیل اعتراض به احکام اعدامشان و همچنین درخواست محاکمه مجدد با وکیل تعیینی، به مدت 73 روز دست به اعتصاب غذا زدند.
گفته شده تاکنون برای درمان این زندانیان هیچ اقدامی صورت نگرفته و کماکان در حالت انتظار برای اجرای حکم اعدام در سلول انفرادی زندان قزلحصار نگهداری می‌شوند.
برخی از هم‌بندان این چهار زندانی محکوم به اعدام گفته‌اند که آنها در وضعیت بسیار نامطلوبی هستند و نیز از سوی ماموران امنیتی برای اجرای حکم اعدام تهدید می‌شوند.
لازم به ذکر است ۸۰ تن از زندانیان اهل‌سنت سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که در حمایت از حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد، دست به اعتصاب غذا زده‌اند، کماکان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.