حکومت در پی اختلاف افکنی میان ساکنان روستاهای اطراف ارومیه و سلماس بر آمده است.

bnnnnnnnnmgjmn (1)نیروهای گارد ویژه‌ی جنگلبانی استان ارومیه در شهرهای ارومیه و سلماس، با ممنوع کردن برخی مراتع، سعی بر تفرقه‌افکنی میان طوایف کورد را دارد.

آسونیوز: به گزارش نیسان نیوز، سازمان جنگلبانی استان ارومیه‌ در مرگور ارومیه با باطل کردن پروانه و مجوز بعضی دامداران و دادن به افراد دیگر در پی اختلاف اندازی بین طایفه های منطقه بر آمده است. طبق این گزارش، در روزهای اخیر در پی مشکلی که برای یکی از دامداران در روستای زیوه از سوی این نیروها به وجود آمد، نزاع شدیدی میان دو طایفه‌ی ساکن این دو روستا به وجود آمد که با واسطه گری ریش سفیدان به صلح کشیده شد.

از سوی دیگر مجوز چرای گاو و گوسفندان در مراتع و مخصوصا مجوز چرای گاوها در کوه های پنجول در مسیر بوزسینای ارومیه نیز ابطال شده است که در این صورت امکان درگیری میان روستاییان روستای ژارآباد با روستای دیزج و باوان در منطقه‎ی مرگور ارومیه شدت میگیرد. درگیری مشابهی هم در روستاهای شکل آباد، گردیک ناصر، هفت آباد و سه گرکان در مرگور ارومیه‌ بر سر مرتع در بین دامداران روستاها روی داده است اما تاکنون مشکل مرتع این روستاها نیز حل نشده است.

همچنین در خبری مشابه نیز در روزهای اخیر در اطراف کوزه‌رش سلماس، به علت ابطال مجوز چرای یکی از طوایف کورد از سوی نیروهای حکومتی، چرای گاوهای طایفه‌ی مذکور در محدوده‌ی مرتع طایفه‎‌ی دیگر نزاع طایفی را در پی داشت که یک نفر نیز در درگیری میان روستاییان دامدار زخمی گردید. بر اساس مشاهدات، این اختلاف افکنی، با برنامه و به صورت عمد میان طوایف کورد از سوی نیروهای جنگلداری استان ارومیه اعمال میشود.