ضرب وشتم و بی‌حرمتی به کُردهای یارسانی در نیروهای مسلح ادامه دارد

آژانس کُردپا: فشار نهادهای نظامی حکومت اسلامی ایران بر شهروندان یارسانی ادامه دارد و فرماندهان نظامی نیز اینگونه بی‌حرمتی‌ها را کار نیروهای خودسر قلمداد می‌کنند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک پزشک ٢٧ ساله کُرد پیرو آیین یارسان و ساکن شهر صحنه به نام اسحاق اسفندی که به عنوان سرباز در بهداری پشتیبانی منطقه یک ارتش کرمانشاه مشغول سربازی می‌باشد، با تهدید روبه‌رو شده که باید دین خود را تغییر دهد و مذهب شیعه را قبول نماید.

یک منبع مطلع با تایید این خبر به آژانس کُردپا اعلام کرد: اسحاق اسفندی که دارای مدرک دکترای داروسازی و در بهداری پادگان سرباز می‌باشد در حالیکه آماده نشده مذهب شیعه را قبول کند از سوی فرماندهان مورد توهین و بی‌حرمتی و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

این منبع افزود: در حالی که این سرباز کُرد نسبت به این وضعیت اعتراض و اقدام به ثبت شکایت نموده بود که مسئولان مافوق نظامی این ضرب و شتم و بی‌حرمتی را کار نیروهای خودسر قلمداد کردند.

این منبع در ادامه گفت: فرماندهان نظامی به این سرباز کُرد اعلام کردند که تحمل دیدن افراد یارسانی ندارند و اگر مذهب شیعه را قبول ننماید وی را به مناطق عملیاتی مرزی منتقل خواهند کرد.

روز دوشنبه هجدهم فروردین‌ماه سال جاری حکمت صفری فرزند ابراهیم و ساکن روستای “قلعه زنجیر قلخانی” در یگان پدافند هوایی سپاه شهرستان بیجار به دلیل “سخت‌گیری و فشار فرماندهان نظامی” اقدام به خودکشی و جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز در چندین حالت شهروندان پیرو آیین یاری که در پادگان‌های جکومت اسلامی ایران سرباز بودند، با ضرب وشتم و بی‌حرمتی و تراشیدن اجباری سیبیل مواجه شده بودند.

به دنبال بی‌حرمتی مداوم فرماندهان نظامی به شهروندان یارسانی، نوزدهم خردادماه امسال مجمع مشورتی فعالان مدنی یارسان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تداوم فشارها و بی‌حقوقی‌های جاری منجر به فاجعه انسانی خواهد شد.

لذا از تمامی مسئولان من جمله ریاست محترم مجلس شورای اسلامی(مطابق توافقات حضوری)، ریاست محترم جمهوری(طبق برنامه انتخاباتی)و سایر مسئولانی که از تریبون‌های مختلف وعده حل مشکلات یارسان را داده‌اند می‌خواهد که به وعده‌های خود عمل کرده و بیش از این بحران را عمیق‌تر ننمایند.