بیش از ٤٥ کُرد سنی‌مذهب در استان کرمانشاه بازداشت شدند

آژانس کُردپا: اداره‌ی کل اطلاعات کرمانشاه در چندین شهر این استان شماری از شهروندان کُرد پیرو اهل سنت را بازداشت و به مکانی نامعلومی انتقال داد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در چند روز گذشته شماری از شهروندان ساکن سرپل‌ذهاب، جوانرود و کرمانشاه توسط مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت گردیدند.

این افراد به ارتباط با “گروه‌های سلفی” متهم هستند و از محل نگهداری آنها هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

خبرنگار کُردپا در جوانرود با تأیید بازداشت‌های اخیر، اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی در چندین عملیات جداگانه، بیش از ٤٥ تن در شهرهای غربی استان کرمانشاه را بازداشت کرده‌اند.

طبق گزارش ارسالی، در کرمانشاه یکی از آنان به نام محمد شیرین‌گفتار اهل سرپل‌ذهاب بازداشت و همزمان نیز در اطراف سرپل‌ذهاب، عثمان بیاره دیگر شهروند کُرد نیز بازداشت می‌شود.

شاهدان عینی به خبرنگار کُردپا گفتند که این دو تن با برخورد خشن نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت شده‌اند و حتی کسانی را که همراه آنها بوده‌اند را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

یک منبع مطلع از شهر قصرشیرین در تماسی تلفنی با آژانس خبررسانی کُردپا از بازداشت بیش از ٤٥ تن در مناطق مجاور استان کرمانشاه با اقلیم کُردستان عراق خبر داد و اظهار داشت: دستگیری فله‌ای فعالان اهل سنت بی‌ارتباط با انفجار یازدهم اردیبهشت‌ماه امسال در مقابل ساختمان مرکزی اتحادیه‌ی میهنی کُردستان در شهر خانفین نیست.

منابع امنیتی در اقلیم کُردستان عامل این انفجار را ابو خالد ایرانی(سرپل‌ذهاب) عنوان می‌کنند که از اعضای دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش بود.

این تبعه‌ی ایرانی بهمراه ٦ کُرد دیگر متهم به عملیات انفجار در خانقین بودند که در بیش از ٣٠ کشته برجای گذاشت.

در همین زمینه منابع خبری در استان‌های کرمانشاه و ایلام از نام‌نویسی شهروندان کُرد پیرو تشیع جهت مقابله با داعش خبر می‌دهند.

این ثبت‌نام‌ها توسط نهادهای دولتی و حمایت‌های سیاسی ـ امنیتی صورت می‌گیرد.