دو شهروند کُرد از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند

<20730br />آژانس کُردپا: مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران در کُردستان، دو شهروند کُرد از جمله هنرمند عکاسی را در شهرهای بوکان و مهاباد بازداشت کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، اداره‌ی اطلاعات مهاباد روز گذشته با مراجعه به منزل یک شهروند کُرد به نام سیوان حسین‌پور، وی را بازداشت نمود.

سیوان حسین‌پور، عکاس و کاریکاتوریست شهر مهاباد

به هنگام بازداشت این عکاس و کاریکاتوریست شهر مهاباد، منزل شخصی‌اش نیز مورد تفتیش نیروهای اطلاعاتی قرار گرفته و کتاب، کامپیوتر و برخی از آثار هنری ایشان را نیز ضبط و با خود به اداره بردند.

از محل نگهداری و اتهامات احتمالی وارده به سیوان حسین‌پور گزارش دقیقی در اختیار آژانس کُردپا نمی‌باشد.

وی علاوه بر دبیر هنری مدارس مهاباد، در چندین نمایشگاه عکاسی و کاریکاتور در سطح داخلی و بین‌المللی ‌ شرکت نموده است.

همچنین دیگر خبرنگار کُردپا در بوکان از بازداشت یک شهروند کُرد در این شهر خبر داد و اعلام کرد: ظهر روز دوم تیرماه سعدی آرامش فرزند کریم‌، توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت شد.

گزارش ارسالی حاکی از آن است که این شهروند بوکانی در مغازه‌ی موبایل فروشی‌اش بازداشت و به مکان اداره‌ی اطلاعات انتقال یافته است.

یکی از نزدیکان خانواده‌ی آرامش به خبرنگار آژانس کُردپا گفت: همزمان با بازداشت سعدی، مأموران اطلاعاتی منزل وی را بدون ارائه‌ی هیچ برگه‌ی قانونی مورد تفتیش قرار می‌دهند.
اتهام این شهروند بوکانی نیز نامعلوم می‌باشد.

اوایل هفته‌ی جاری نیز وزارت اطلاعات در شهرستان دهگلان رامین حسین پناهی برادر کوچک انور حسین پناهی را به این اداره احضار مورد بازجوئی و تهدید قرار گرفته است.

با استناد به مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، طی بهار امسال وزارت اطلاعات حداقل ١١٠ شهروند کُرد را در کردستانات ایران بازداشت کرده است.