ضرب و شتم یک دستفروش و استفاده از گاز اشک آور توسط ماموران شهرداری در شهرری

ویدیویی به تازگی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک فرد دستفروش توسط افرادی که گفته می شود ماموران شهرداری هستند مورد ضرب و شتم قرار گرفته به دلیل استفاده ماموران از گاز اشک آور دچار مشکل تنفسی شده و بر روی زمین افتاده است. روز جاری مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۰ تهران مدعی شده است که ضاربان مامور شهرداری نبوده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، روز گذشته فیلمی از برخورد نامناسب افرادی با یک پیاز فروش وانتی در شهرری، در فضای مجازی منتشر شد که در این فیلم به نظر می‌رسد، افرادی با حمله به فرد دستفروش، وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و از گاز اشک آور استفاده کرده‌اند.

در این فیلم که به نظر می‌رسد، مرد دستفروش بیهوش بر روی زمین می‌افتد، عده‌ای از حاضران میگویند ماموران شهرداری چنین برخورد نامناسبی با پیاز فروش داشته‌اند.

رنجبر مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۰ تهران مدعی شد: «برخوردکنندگان با این دستفروش، ماموران شهرداری نبوده‌اند و در زمان حادثه هیچ نیرو و خودرویی از شهرداری در محل حادثه حضور نداشته است.»

غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با اشاره به اینکه پرونده این موضوع در شعبه تشکیل شده است، بیان کرد: در حال حاضر دستور قضایی برای شناسایی عامل استفاده کننده از افشانه اشک آور توسط قاضی پرونده صادر شده است.

وی ادامه داد: قاضی پرونده، مأموری از کلانتری محل را به منظور پرس و جو و تحقیقات از افراد محل مورد نظر اعزام کرده تا در خصوص چگونگی درگیری و برخوردکنندگان با این شهروند اطلاعات لازم را کسب کند.

دادستان ری درخصوص وضعیت جسمانی فرد حادثه دیده تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود این شهروند دچار حساسیت تنفسی بوده که پس از استفاده فرد ضارب از افشانه اشک آور، دچار تنگی نفس شده اما پس از دریافت اکسیژن بهبود یافته و در حال حاضر نیز حال وی مساعد است.

نوفرستی در پایان با بیان اینکه فرد حادثه دیده برای بررسی معاینات بیشتر به پزشکی قانونی معرفی شده است، خاطرنشان کرد: تحقیقات در این پرونده کامل نشده و پس از دریافت اطلاعات تکمیلی موضوع از طریق رسانه ها به مردم اعلام خواهد شد.