زندانی سیاسی کُرد به یک مرکز درمانی در ارومیه انتقال یافت

cccccccccccghdhآژانس کُردپا: به دنبال اعتراض نهادهای حقوق‌بشری و انعکاس رسانه‌های خبری، مسئولان امنیتی زندان مرکزی ارومیه با انتقال کیوان داودی زندانی سیاسی کُرد جهت مداوا پزشکی به بیمارستان موافقت کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و بااستناد به یک منبع مطلع در زندان مرکزی ارومیه، روز چهارشنبه یکم مردادماه کیوان داودی زندانی سیاسی کُرد که با خطر جدی قطع پاهایش مواجه بود به منظور جراحی از زندان مرکزی ارومیه به یکی از بیمارستان‌های شهر ارومیه انتقال یافت.

کیوان داودی ٢٥ ساله بر اثر عفونت ساق پای راست با وخامت حال روبرو می‌باشد و شش سال گذشته را در حبس بسر برده است.

کیوان داودی زندانی سیاسی کُرد بر اثر عفونت ساق پای راست با وخامت حال روبرو می‌باشد
گفته می‌شود این زندانی کُرد به هنگام بازداشت توسط مأموران اطلاعات مهاباد با برخورد شدید و اذیت و آزار در بازداشتگاه مواجه گردیده و پلاتین ساق پایش را شکسته‌اند.

طی روزهای گذشته مسئولان زندان دریا در ارومیه از انتقال کیوان داودی به یک مرکز درمانی خارج زندان ممانعت بعمل آورده و پاسخ عجیبِ “احزاب کُرد پایت را جراحی کنند”، به وی داده بودند.

همچنین پیشتر یکی از اعضای خانواده‌ی داودی طی تماسی تلفنی به خبرنگار کُردپا گفت که؛ حتی دادستان کل ارومیه با انتقال کیوان به بیرون از زندان مخالفت می‌کند، و خانواده وی توانایی تأمین هزینه این عمل جراحی را نیز ندارند.

کیوان داودی در سن ١٩ سالگی در سه راه “دارلک” مهاباد از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و در دادگاه انقلاب حکم ١٠ سال زندان تعزیری برای وی صادر و هم‌اکنون ٦ سال از مدت محکومیتش را گذرانده است.

پیشتر نیز آژانس خبررسانی کُردپا، چند گزارشی درباره وضعیت نامناسب جسمی کیوان داودی زندانی سیاسی کُرد منتشر کرده بود.