زانیار و لقمان مرادی مجددا در زندان محاکمه شدند

dddddfhbcآژانس کُردپا: جلسه محاکمه مجدد لقمان و زانیار مرادی دو زندانی سیاسی کُرد در زندان رجایی شهر کرج با حضور وکیل مدافع آنها برگزار گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز چهارشنبه یکم مردادماه دادگاه کیفری کرج لقمان و زانیار مرادی را احضار و دادگاهی کرد.

به گفته یک منبع مطلع، در جلسه دادگاهی این دو زندانی سیاسی، صالح نیکبخت وکیل مدافع لقمان و زانیار مرادی به دفاع از موکلین خود پرداخته و بر بی‌گناهی آنان تاکید کرد.

در این‌باره سایت “نفس در قفس” اعلام کرد: نیکبخت در طول جلسه آمادگی خود را برای معرفی ۴ شاهد به دادگاه اعلام کردند که یکی از قضات در واکنش به سخنان آقای نیکبخت تصریح کرد؛ در این‌گونه پرونده‌ها اصل بر برائت است و شاکی و یا مدعی‌العموم بایستی شهود خود را برای اثبات جرم به دادگاه معرفی کنند.

زانیار و لقمان مرادی دهم مردادماه و پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ به اتهام قتل پسر امام جمعه شهر مریوان از سوی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شدند.

این ٢ زندانی تا ٩ ماه پس از بازداشت نیز هیچ اتهامی به آنها نسبت داده نشده بود و در بازداشتگاه‌های اطلاعات نگهداری می‌شدند، اما در دیماه سال ١٣٨٩ از سوی قاضی صلواتی در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “محاربه” به اعدام در ملاء عام محکوم گردیدند.

حکم اعدام این دو زندانی سیاسی از سوی دیوان عالی کشور تایید و به شعبه اجرای احکام فرستاده شده بود که با تلاش وکلا و افکار عمومی این پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه کیفری ارجاع داده شده است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌ای خواستار لغو حکم اعدام این دو زندانی سیاسی کُرد و توقف حکم اعدام شهروندان و زندانیان سیاسی در ایران شده بود.