غفور برهم از زندان نقده آزاد شد

خبرگزاری هرانا – غفور برهم، زندانی سیاسی روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه به صورت مشروط از زندان نقده آزاد شد. آقای برهم از اردیبهشت ماه سال گذشته دوران محکومیت ۵ ساله خود را در این زندان سپری می کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، غفور برهم، زندانی سیاسی به صورت مشروط از زندان نقده آزاد شد.

آقای برهم آبان‌ماه ٩۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهار ماه و سیزده روز بازداشت در بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات ارومیه و دو ماه بازجویی در بازداشتگاه المهدی ارومیه با تودیع وثیقه‌ ٢۵٠ میلیون تومانی، به صورت موقت آزاد شد.

غفور برهم در تیرماه ٩٧، از بابت اتهامات اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و تردد غیرمجاز از مرز، ضمن عدم امکان دسترسی به وکیل توسط دادسرای عمومی و انقلاب اشنویه مجموعا به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا به تایید شعبه اول دادگاه تجدیدنظر ارومیه رسید.

وی نهایتا اول اردیبهشت ۹۹ بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اشنویه منتقل شد. وی آبان ماه سال گذشته از زندان اشنویه به زندان نقده منتقل شد.

غفور برهم فرزند کریم و اهل روستای “امیرآباد” از توابع اشنویه است.

خبرگزاری هرانا 05.02.2022