گزارشی از آخرین وضعیت پارسا گلشنی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – پارسا گلشنی، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. آقای گلشنی مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده و این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، پارسا گلشنی، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

آقای گلشنی در تاریخ ۱۵ مردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

پارسا گلشنی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس، به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال زندان در خصوص او قابل اجرا است.

این شهروند همچنین از اتهامات عضویت در گروه های مخالف نظام، حمل سلاح و فروش سلاح جنگی و تحصیل مال از طریق نامشروع نیز تبرئه شده بود.

پارسا گلشنی متولد سال ۱۳۶۵ است.

خبرگزاری هرانا 05.02.2022