بازداشت چند تن در خوستان تحت عنوان “مرتبطین سرویس‌ های اطلاعاتی بیگانه”

 

خبرگزاری هرانا – فرمانده کل انتظامی از بازداشت چند تن در خوزستان تحت عنوان “مرتبطین سرویس‌ های اطلاعاتی بیگانه” خبر داد.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی، طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، فرمانده کل انتظامی از بازداشت چند تن در خوزستان تحت عنوان “مرتبطین سرویس‌ های اطلاعاتی بیگانه” خبر داد.

فرمانده کل انتظامی بدون ذکر جزییات این افراد را متهم کرده است که؛ “ضمن ارتباط گیری با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و دریافت پول جهت انجام ماموریت‌های خرابکارانه و حمله به چهره‌های منتفذ استان با استفاده از مواد منفجره در سال جاری، اقدام به تخریب و آتش سوزی منازل و اماکن عمومی در سطح استان کرده بودند”.

در این گزارش به هویت این افراد اشاره ای نشده است.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

هرانا 26.12.1400