احضار و بازداشت یاسمین عزیز اذان توسط اداره اطلاعات خرمشهر

خبرگزاری هرانا – یاسمین عزیز اذان شهروند اهل آبادان، پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات خرمشهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰، یاسمین عزیز اذان شهروند اهل آبادان پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات خرمشهر، بازداشت شد.

این شهروند پیشتر از طریق یک تماس تلفنی به ستاد خبری اداره اطلاعات خرمشهر احضار شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده عزیز اذان در این خصوص به هرانا گفت: “در تاریخ ۱ اسفندماه نیروهاى امنیتی جهت بازداشت یاسمین به منزل وی مراجعه کرده و محل را مورد تفتیش قرار دادند؛ اما چون یاسمین مبتلا به کرونا و در بستر بیماری بود از بازداشت او صرف نظر کردند و نهایتا اعلام داشتند که وی باید در تاریخ ۸ اسفند ماه به ستاد خبرى خرمشهر مراجعه کند”.

منبع مطلع افزود: “روز ۸ اسفند ماه، پس از مراجعه خانم عزیز اذان به محل مقرر، ماموران امنیتی به او گفتند که افرادی از اداره اطلاعات شهر اهواز به دیدن او خواهند آمد که ساعاتی بعد علیرغم انجام نگرفتن این امر، یاسمن به منزل برگشته و نهایتا روز ۱۶ اسفندماه مجددا از طریق یک تماس تلفنی به نهاد مذکور احضار شد”.

به گفته این منبع مطلع، پس از بازداشت خانم عزیز اذان، حساب اینستاگرام وی نیز مسدود شده است.

علیرغم پیگیری های خانواده این شهروند، از دلایل بازداشت و احضار، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

یاسمین عزیز اذان، فعال رسانه ای ۳۸ ساله و شهروند اهل آبادان است.

هرانا 25.12.1400