اقدام به خودکشی یک زندانی بیمار در زندان تهران بزرگ

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه، یک زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ در پی عدم رسیدگی پزشکی اقدام به خودکشی کرده و به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. وی که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، پیش از این نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، مجید کشوری، زندانی بیمار در زندان تهران بزرگ در پی عدم رسیدگی پزشکی اقدام به خودکشی کرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “آقای کشوری مدت طولانی است که از ناحیه شکم دچار کیست مویی شده و نیاز به عمل دارد اما مسئولان زندان او را به بیمارستان اعصاب و روان منتقل و پس از چند روز بدون رسیدگی به این بیماری وی را به زندان انتقال دادند. این در حالی است که پیشتر بهداری زندان تهران بزرگ نامه اعزام اورژانسی آقای کشوری را به مرکز درمان خارج از زندان صادر کرده بود. با عملی نشدن این وعده ها او خودش را در زندان دار زد و به بیمارستان منتقل شد و از آخرین وضعیت او اطلاعی در دست نیست.”

این زندانی روز شنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، نیز در پی عدم رسیدگی پزشکی اقدام به خودکشی کرده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی از عدم رسیدگی پزشکی به این زندانی خبر داده بود. مجید کشوری، زندانی متهم به جرائم عمومی که حدود ۵ ماه قبل جهت تحمل ۲ سال حبس تعزیری به دلیل شورش زندان قزلحصار کرج در سال ۸۹، از این زندان به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل شده در ناحیه شکم از کیست مویی رنج میبرد.

به گفته یک زندانی که اخیرا به مرخصی اعزام شده، آقای کشوری از این ناحیه همواره دچار خونریزی میشود و نیازمند به انجام عمل جراحی است اما از زمان انتقال تاکنون علیرغم درخواستهای مکرر جهت اعزام به بیمارستان با عدم رسیدگی پزشکی مواجه شده است. این در حالی است که او از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد و پیش از این نیز چندبار اقدام به خودکشی کرده است.

هرانا آذرماه ۹۵ در گزارشی از  شکنجه این زندانی در زندان قزلحصار کرج خبر داده و تصاویر مربوط به شکنجه و آثار سوختگی و ضرب و شتم این زندانی را منتشر کرده بود.

هرانا- 30 فروردین 1401