جوانرود/ وقوع آتش‌سوزی در مراتع جنگلی و تهدید جدی محیط زیست کردستان

x9215.jpg.pagespeed.ic.3GiNbJZGZvکوردستان میدیا: جنگل‌های اطراف روستاهای ده‌سرخ و گنداب شهرستان جوانرود و گردنەی قرچدایان بانه دچار آتش‌سوزی شدند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، بر اثر آتش‌سوزی در مراتع جنگلی حومەی روستاهای ده‌سرخ و گنداب از توابع جوانرود، خسارت فراوانی به محیط زیست منطقە وارد گردید.

مهار این آتش‌سوزی که به گفتەی منابع محلی بر اثر رعدوبرق به وقوع پیسته بود به دلیل وزش باد پس از چندین روز تلاش شهروندان منطقە و انجمن‌های حافظ محیط زیست مردمی مهار گردید.

در همین ارتباط، اواخر هفتەی گذشته نیز، در نزدیکی گردنەی قچدیان بانه نیز جنگل‌های منطقە دچار حریق شدە و با تلاش انجمن‌های محیط زیستی مهار گردید.

گزارش دریافتی حاکی از این می‌باشد که این آتش‌سوزی که خسارت چشمگیری به محیط زیست منطقە رساند، عامل انسانی داشته است.

طی چند روز اخیر بخش‌هایی از مراتع جنگلی ابدالان از توابع شهرستان سیروان استان ایلام به دلیل نامشخصی آتش گرفت.

گزارش‌های منتشرە در این ارتباط حاکی از این می‌باشند که بر اثر این آتش‌سوزی، ٣ هکتار از جنگل‌های ابدالان در آتش سوختەاند.


9216.jpg

آتش‌سوزی مراتع جنگلی تفلی


همچنین از روستای تفلی از توابع سروآباد نیز گزارش می‌رسد که روز شنبه یکم شهریورماه سال ١٣٩٣، کوهستان مشرف بر این روستا دچار آتش‌سوزی گردیدە است.

تا زمان انتشار این خبر از خسارات این آتش‌سوزی هیچ اطلاع دقیقی در دسترس نمی‌باشد.

در همین ارتباط، بخش‌هایی از کوهستان شاهو در نزدیکی کامیاران نیز از سوی فرد یا افرادی ناشناس که به گفتەی ساکنین منطقە از افراد وابسته به رژیم ایران می‌باشند و به دلیلی نامشخصی به آتش کشیدە شدە است.