چابهار؛ غرق شدن کودک ۱۱ ساله در گودال ذخیره آب

خبرگزاری هرانا – فقدان شبکه آبرسانی مناسب و بی توجهی مسئولان به خطرات گودال های ذخیره آب بدون حفاظ، منجر به غرق شدن دختر ۱۱ ساله چابهاری در هوتک (گودال ذخیره آب) و جان باختن او شد. سالانه کودکان بسیاری در هوتک‌ها غرق شده و یا مورد حمله گاندوها قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، یک کودک ۱۱ ساله در یک گودال ذخیره آب واقع در بخش «پیرسهراب» شهرستان چابهار غرق شده و جان خود را از دست داد.

بخشدار پیرسهراب در این رابطه اظهار داشت: این دختر بچه ظهر روز گذشته همراه برادرش با هدف سیراب کردن دام کنار هوتگی در نزدیکی روستای زهرآپ رفته که در پی سر خوردن داخل هوتک افتاده و غرق می‌شود.

با احتساب این مورد، در طول این هفته دستکم ۶ شهروند در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان در هوتگ غرق شدند.

سال‌ها است که به دلیل فقدان آب لوله کشی و عدم مدیریت صحیح بارش های حداقلی در استان سیستان و بلوچستان، مردم مجبور به کندن گودال‌هایی به نام هوتک برای جمع آوری آب باران شده‌اند؛ برخی از این هوتک ها نیز به صورت طبیعی به محلی برای جمع شدن آب تبدیل شده است. اطراف این گودال ها فنس گذاری و سکو بندی نشده است و به همین دلیل کودکان هنگام جمع آوری آب یا در داخل این هوتک ها غرق شده و یا طعمه گاندوها می‌شوند.

هرانا – 31 اردیبهشت 1401