با پایان مرخصی؛ محمدصدیق عزیزی به زندان ارومیه بازگشت

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت، محمدصدیق عزیزی زندانی سیاسی اهل شهرستان اشنویه، با پایان ایام مرخصی به زندان ارومیه بازگشت. وی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه از بند نظامی این زندان به مرخصی اعزام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، محمدصدیق عزیزی با پایان ایام مرخصی به زندان ارومیه بازگشت.

آقای عزیزی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه امسال، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی، از بند نظامی زندان ارومیه به مرخصی اعزام شد.

محمدصدیق عزیزی پیشتر توسط شعبه اول دادگاه نظامی یک استان آذربایجان غربی از بابت اتهام ”همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” به ۲ سال و شش ماه حبس محکوم  و این حکم در تاریخ ۳۰ فروردین ماه امسال به وی ابلاغ شد.

آقای عزیزی که در پادگان ارتش تهران دوران سربازی خود را سپری می‌کرد در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه سال گذشته، توسط ماموران حفاظت اطلاعات ارتش بازداشت و پس از انتقال به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی اشنویه نهایتا به زندان این شهر منتقل شد.

این شهروند چندین بار از زندان اشنویه به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل و سپس به زندان بازگردانده شد.

پدر این شهروند، لقمان عزیزی در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و چند روز بعد به یکی از بازداشتگاههای امنیتی سپاه پاسداران در ارومیه منتقل شد. وی اواخر تیرماه ۱۴۰۰، از یکی از بازداشتگاه های امنیتی در ارومیه به زندان اشنویه منتقل و سپس با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد.

لقمان عزیزی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

هرانا – 30 اردیبهشت 1401