اعمال فشار رژیم بر شخصیت‌های مذهبی کامیاران

x9239.jpg.pagespeed.ic.1Pkn2-bnhlکوردستان میدیا: سید محسن حسینی، امام جماعت سابق کامیاران از سوی اداره‌ی اطلاعات رژیم اسلامی ایران احضار شد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، در ادامه‌ی اعمال فشار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بر شخصیت‌ها و فعالین مذهبی، سید محسن حسینی امام جماعت سابق شهرستان کامیاران از سوی ادارە اطلاعات رژیم احضار و به تبعید از شهرستان کامیاران تهدید شد.

چهار سال قبل با حکم شورای روحانیت استان و اداره‌ی اطلاعات رژیم، حق امامت و خطبه‌خوانی از این شخصیت مذهبی سلب گردید.

یک منبع مطلع در این باره به خبرنگار وب‌سایت کردستان میدیا گفت: ملا محسن حسینی طی چهار سال گذشته و پس از مخلوع شدن، همواره توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مورد تهدید قرار گرفته است.

این شهروند در ادامه افزود: نهادهای امنیتی رژیم اسلامی ایران هفته‌ی گذشته ملا محسن حسینی را فراخوانده و ضمن تهدید به تبعید، به وی ابلاغ کرده‌اند که دیگر حق تدریس در سطح شهرستان کامیاران ندارد.

نیروهای اطلاعات رژیم به امام جماعت سابق کامیاران گفته‌اند: ” در صورت عدم رعایت آنچه به وی به ابلاغ شده، باید در آینده با تبعات مختلف آن روبرو شود.

در همین ارتباط پیشتر “کردستان میدیا” گزارش اعمال فشار رزیم بر ماموستایان آیینی کردستان را منتشر کرده بود.

در این گزارش به تبعید “صاحب غریبی” ماموستای روستای “قایبرد” شهرستان بانه نیز پرداخته شده بود.

صاحب غریبی که اصالتا اهل اورامان تخت است پیشتر نیز از امام جماعت روستای “نی” محروم و به بانه تبعید شده بود.

این ماموستای آیینی تنها به دلیل “عدم تبعیت از نهادهای امنیتی و سیاسی رژیم برای تبلیغ در راستای مبانی ایدئولوژیک رژیم حاکم” از فعالیت مذهبی محروم شده بود.