پلمپ مغازە به دلیل استفادە از”مانکن‌های زنانه”

x9240.jpg.pagespeed.ic.Hux8t2hv17کوردستان میدیا: پلمپ چندین مغازه از سوی ادارە اماکن رژیم ایران در سقز، باعث “برداشتن سر مانکن‌های زنانه” از سوی صاحب مغازەها گردیدە است.

به گزارش یکی از تارنماهای خبری شهرستان سقز، طی مدت اخیر “بریدن سر مانکن‌های زنانه” از سوی صاحب‌مغازەهای سقزی از “ترس” نیروهای ادارە اماکن رژیم اسلامی ایران به بحث روز در میان بازاریان مبدل گشته است.

یکی از ساکنین سقز در این رابطه گفته است: “صاحبان مغازه پوشاک‌فروشی از سوی ادارە اماکن رژیم اسلامی ایران مطلع گردیدەاند که باید مانکن‌ها، بەویژە مانکن‌های زنانه، “بدون سر” در معرض دید قرار بگیرند.

ادارە اماکن در معرض دید بودن مانکن‌های زنانه را “خلاف موازین شرعی” عنوان کردە است و به همین دلیل اقدام به پلمپ چندین مغازه کردە است.

بر اساس این گزارش، “جداسازی ورودی زنان و مردان” از دیگر مواردی می‌باشد که ادارە اماکن رژیم، نسبت به آن به صاحبان مغازەها هشدار دادە است.

در همین ارتباط، ادارە اماکن رژیم اسلامی ایران به دلیل عدم تغیر نام مغازەها از زبان کردی به زبان فارسی و آذری از سوی شهروندان ارومیەای، اقدام به پلمپ مغازەها و تخریب تابلوی مغازەها می‌کند.