دو زن و یک مرد در سقز خودکشی کردند

300x180x21868.jpg.pagespeed.ic.5sR2lr5D8fآژانس کُردپا: سه شهروند کُرد در شهر سقز به دلیل اختلافات خانوادگی به زندگی خود پایان دادند.

به گزارش آزانس خبررسانی کُردپا، روز دوشنبه دهم شهریورماه یک زن ٢٦ ساله در شهر سقز از طریق حلق‌آویزنمودن با طناب‌دار اقدام به خودکشی و جان خود را از دست داده است.

خبرنگار کُردپا در شهر سقز هویت این زن را پرستو رشیدی اعلام کرد که شش ماه بود زندگی مشترک تشکیل داده بود.

گفته می‌شود، این زن ٢٦ ساله به دلیل “اختلافات خانوادگی و معتاد بودن همسرش” خودکشی کرده است.

در چند روز گذشته نیز، زنی ٣٥ ساله از اهالی روستای “بوخلو” شهرستان سقز که اقدام به خودکُشی کرده بود، جان سپرد.

هویت این زن متأهل فریده حسین‌پور عنوان شده که روز پنج‌شنبه‌ی گذشته به سبب هرآنچه اختلاف با همسر عنوان شده، خود را حلق‌آیز کرده بود.

فریده حسینی که داری دو فرزند است روز گذشته در بیمارستان سقز جان خود را از دست داد.

همچنین روز یکشنبه هفته گذشته، یک شهروند سقزی به نام عباس حیدری اقدام به خودکشی کرده بود.

به گفته یک منبع مطلع، این شهروند کُرد یکی از خیاط‌های سرشناس سقز بوده که به دلیل مشکلات معیشتی و خانوادگی به زندگی خود پایان داده است.

گفته می‌شود، عباس حیدری در زمین‌های اطراف “کانی نیاز” در نزدیکی شهر سقز از طریق حلق‌آویزنمودن به طناب‌دار اقدام به خودکشی و در نتیجه جان خود را از دست داده است.

بااستناد به آمار ثبت شده در مرکز آمار آزانس خبررسانی کُردپا، از ابتدای سال جاری تاکنون، تنها در شهر سقز ٥ زن و ٤ مرد به زندگی خود پایان داده‌اند.

وضعیت نابه‌سامان اقتصادی، بیکاری و نداشتن آینده روشن، علاوه بر آن نداشتن امید به تغییر وضعیت موجود، سرکوب اجتماعی، قوانین تبعیض‌آمیز و عدم توانایی فرد برای “انتخاب” در عرصه‌های مختلف زندگی همچون همسریابی، شغل و غیره از علل بالا رفتن یکباره آمار خودکشی در ایران به شمار می‌رود.