برترین‌های کنکور ٩٣ در اشنویه، رد شدند

300x180x22139.jpg.pagespeed.ic.QwPjy26JhBآژانس کُردپا: دو جوان کُرد در اشنویه علی‌رغم کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی علوم انسانی در کنکور امسال از پذیرش در رشته‌های تعیین‌شده بازماندن.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دانشگاه تربیت معلم از پذیرش تروسکه حسنوی با رتبه ٥٧ منطقه‌ی سه در کنکور سراسری ٩٣ امتناع کرد.

این دختر به سبب “کوتاهی ٣ سانتی متری قد” از سوی سازمان سنجش آموزش مورد تأیید قرار نگرفت.

22136.jpg

تروسکه حسنوی با معدل ١٩/٩٨ از پیش دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده است

یک وب‌سایت محلی گفته که تروسکه علاوه بر عدم پذیرش در دانشگاه مورد علاقه‌اش، از میان دانشگاه‌های برتر فقط در رشته حقوق دانشگاه تبریز پذیرش شده است.

“شنو‌باس” همچنین از رد عبدالسلام حسنوی، پسر عمومی تروسکه حسنوی در  مصاحبه علمی دانشگاه تربیت معلم خبر داد و اعلام کرد: عبدالسلام با وجود رتبه‌ی ٢٠١ رشته علوم انسانی  تنها موفق به پذیرش در داشنگاه سنندج شده است.

برخی از نزدیکان و دوستان این دو داوطلب کنکور، “اشتباه در تعیین رشته” را عامل بروز چنین وضعیتی را می‌دانند اما عبدالسلام گفته که از سازمان سنجش شکایت می‌کند.
22137.jpg

عبدالسلام حسنوی با معدل ١٩/٠٧ دیپلم گرفته است

برترین‌های کنکور امسال در اشنویه از اهالی روستای “ده ‌گرجی” از توابع نالوس می‌باشند و به گفته‌ی خود آنان؛ روزانه ١٣ تا ١٤ ساعت برای کنکور مطالعه داشته‌اند.

تروسکه حسنوی با معدل کتبی ١٨/٧٥ در رشته انسانی دیپلم گرفته و با معدل ١٩/٩٨ از مرکز پیش دانشگاهی فاطمه در اشنویه فارغ التحصیل شده است.

عبدالسلام حسنوی نیز با وضعیت مشابه و با معدل ١٩/٠٧ دیپلم گرفته است.

22138.jpg