“کامکارها” سازشان برای “ام‌اس”ی‌های کُردستان کوک شد+عکس

Download (5)آژانس کُردپا: یکی از سرشناس‌ترین گروه‌های موسیقی کُردستان اقدام به برگزاری کنسرت دو روزه‌ای به نفع بیماران “ام‌اس”( MS) کرد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در ادامه‌ی فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی کامکارها، سرانجام این گروه موسیقی پس از ٧ ماه، شب گذشته در سنندج به روی صحنه رفت.

کنسرت با قطعات موسیقی لهجه‌های زبان کُردی همراه بود و عواید مالی از این اقدام خیرخواهانه به بیماران ام‌اس کُردستانی اهداء می‌شود.

ایرنا از استقبال گسترده شهروندان کُرد از کنسرت خبر داد.

انجمن ام‌اس استان کُردستان برگزارکننده‌ی کنسرت گروه کامکارها می‌باشد.

به گفته‌ی ناصر رشادمنش دبیر انجمن ام‌اس استان کُردستان، برای نصب ٢٠ بنر در سطح شهر سنندج می‌بایست مقامات استانی تصمیم می‌گرفتند و در نهایت نیز به پنج بنر آن را کاهش دادند و این تعداد نیز در مکان‌های کم رفت و آمد و نامناسب نصب شد.

پیشتر هوشنگ کامکار هدف اصلی از برگزاری کنسرت را “جلب توجه افکار عمومی به بیماران ام اس” عنوان کرده و خاطر نشان کرد که فعالیت‌های خیرخواهانه در اولویت‌های برنامه‌هایشان خواهد بود.

همچنین دو قطعه “گلاویژ” و “سنجانه” به یاد عباس کمندی در کنسرت دیروز اجراء گردید.

اعضای گروه کامکارها در این اجرا، بیژن کامکار نوازنده دف و رباب و همچنین خواننده بخش کُردی، پشنگ کامکار نوازنده سنتور، قشنگ کامکار نوازنده سه تار، ارژنگ کامکار نوازنده تنبک، ارسلان کامکار نوازنده عود و خواننده، اردشیر کامکار نوازنده کمانچه، اردوان کامکار نوازنده سنتور، هانا کامکار نوازنده دف و خواننده، صبا کامکار خواننده و نیریز کامکار نوازنده تار بود.

به طور رسمی ٢٨٥ نفر بیمار ام اس در سنندج و ١٥٠ نفر نیز در سقز عضو انجمن یاد شده می‌باشند اما تخمین زده می‌شود بیش از دو هزار بیمار ام اس در استان کُردستان وجود داشته باشد.

بیماری MS یا multiple sclerosiیکی از شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب بوده و عمدتا در بالغین جوان (١٨ ــ ٤٠)بروز می‌کند.

اختلال حس، اختلال راه رفتن، ضعف اندام تحتانی و افت بینایی از علائم شروع بیماری در فرد است.
22168.jpg


22169.jpg


22158.jpg


22159.jpg


22160.jpg


22161.jpg


22162.jpg


22163.jpg


22164.jpg