شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان بوکان و عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان

طی روزهای اخیر، شماری از زندانیان محبوس در زندان بوکان با علائم مشابه به ویروس کرونا مواجه شده‌اند و مسئولان زندان از گرفتن تست کرونا خودداری می‌کنند.

یک منبع مطلع در این‌باره از زندان بوکان به کُردپا گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در زندان بوکان، مسئولان فضایی را برای قرنطینه زندانیان مبتلا در نظر نگرفته‌اند.

این منبع مطلع افزود: پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در زندان بوکان صورت نگرفته و زندانیان مبتلا به ویروس کرونا از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده‌اند.

این منبع مطلع اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در زندان، علی زاهد، دادستان بوکان با اعطای مرخصی به زندانیان مخالفت کرده است.

این منبع مطلع تأکید کرد: نبود امکانات بهداشتی، کمبود درمان در بهداری و عدم توجه به نظافت در بندهای زندان بوکان از عوامل شیوع بیماری در این زندان می‌باشند.

این منبع مطلع عنوان کرد: وضعیت تغذیه نیز در زندان بوکان نامناسب بوده و مسئولان زندانیان معترض را تهدید به محرومیت از مرخصی می‌کنند.

زندان بوکان در جاده سد پشت تره‌بار جدید واقع شده و دارای چهار بند است. نهاد اداره‌کننده این زندان سازمان زندان‌های قوه قضاییه است.

کوردپا   16 مرداد 1401