اصرار “انصار” بر تعطیلی نمایشگاه عکس “کُرد” در کرمانشاه

Download (6)آژانس کُردپا: به دنبال برپایی نمایشگاه عکس در کرمانشاه، انصار حزب‌الله این شهر به برگزارکنندگان این نمایشگاه توهین و بی‌حرمتی کرده و درصدد برهم زدن و تعطیلی این نمایشگاه برآمدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه گروه “ژاو” یک نمایشگاه عکس را در دانشگاه علمی – کاربردی شهر کرمانشاه دایر کرد که این فعالیت هنری با واکنش حزب‌الله و بسیجی‌های این شهر روبرو گردید.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: با افتتاح نمایشگاه، اعضا و هوداران حزب‌الله وارد سالن نمایشگاه شدند و علاوه بر بی‌حرمتی به اسپانسر این نمایشگاه، درصدد حمله به آثار هنری در نمایشگاه بودند.

وی افزود: “بسیجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها با شیون و داد و فریاد درصدد برهم‌زدن فضای نمایشگاه بودند”.

چند روز پیش وب‌سایت‌های نزدیک به حزب‌الله کرمانشاه، برپایی چنین نمایشگاهی را “بی‌اخلاقی”، “مبتذل” و “ترویج فرهنگ غرب” توصیف کردند.

گروه ژاو این نمایشگاه را تحت نام “کُرد” دایر و هدف از برپایی آن را “جلب توجه همگان به اتفاقات ناگوار برای کُردهای عراق و سوریه در شنگال و کوبانی” عنوان کرده است.

22156.jpg

پانزده هنرمند کُرد آثار عکاسی خود را در این نمایشگاه در معرض عموم قرار دادند.

حزب‌الله کرمانشاه از نهادهای امنیتی – انتظامی استان درخواست کرده که در اسرع وقت نسبت به این نمایشگاه واکنش نشان دهند و می‌گویند: این عکس‌ها برخلاف عرف جامعه اسلامی است.

گروه موسوم به انصار حزب‌الله در کرمانشاه پیشتر نیز سه تن از هنرمندان بزرگ کُردستان به نام‌های حسن زیرک، مظهر خالقی و ناصر رزازی را مورد اهانت قرار داده و آنان را طاغوتی”، “مستهجن” و “نجاستخوار” قلمداد کرده بودند. 

علی‌رغم مخالفت دولت یازدهم با گشت سیار افراد حزب‌اللهی در اماکن عمومی و خیابان‌های سطح شهرها اما این گروه روز گذشته با انتشار اطلاعیه اعلام کرد: “گشت‌های ارشادی به صورت تمام‌عیار آغاز می‌شود تا معابر را از لوث وجود مظاهر فسق پیراسته كنيم”.

تاکید انصار حزب‌الله که شاخه‌ای از بیت رهبری قلمداد می‌شود بر توسعه فعالیت گشت‌های سیار خود در حالی است که علاوه بر مسئولان دولت روحانی، علی لاریجانی و برخی از نمایندگان مجلس اسلامی نیز با فعالیت این گشت‌ها مخالفت کرده‌اند.

اما مهدی مهدوی آزاد، روزنامه‌نگار مقیم آلمان در گفتگو با دویچه‌وله گفته است: “اگر به سابقه تاریخی نگاه کنیم، انصار حزب‌الله همیشه مصونیت آهنین داشته​اند، این مصونیت بسیار بیشتر شده و الان انصار حزب‌الله یک غولی​ست که از چراغ درآمده، مثل سپاه پاسداران. با این چشم​انداز اگر نگاه کنیم، دولت چندان موفق نخواهد بود”.

عکس: تزئینی