برگزاری یکصد ویژه‌برنامه‌ی پرهزینه در دهلران با وجود معضلات اساسی معیشتی شهروندان

کوردستان میدیا: با وجود مشکلات عدیده‌ی اداری، سرمایه‌گذاری و اقتصادی در دهلران نهادهای رژیم از برگزاری یکصد ویژه‌برنامه در هفته‌ی موسوم به “دفاع مقدس” خبر دادند.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، بیکاری، رکود کامل صنابع نفت و پتروشیمی و عدم بهره‌وری از منابع بومی در آستانه شروع فصل سرما، استعفای شهردار دهلران تنها سه مورد از مشکلاتی است که گریبانگیر شهروندان این شهرستان شده است.

با وجود این که شهرستان دهلران ٩١% نفت و گاز غرب کشور را تامین می‌کند اما این شهرستان هنوز از سیلندرهای گاز (کپسول) استفاده می‌کنند.

شهردار دهلران روز سی و یکم شهریورماه نیز شهردار این شهر به دلایل نامعلومی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در همین ارتباط و طبق گزارشات خبرگزاری‌های داخلی که روز یکم مهرماه انتشار یافت، صنایع پتروشیمی، نفت و کارخانه‌های تولید سیمان در شهرستان دهلران هم‌اکنون در رکود کامل به سر می‌برند و بیکاری همچون دیگر نقاط این استان جنوبی کردستان ایران موج می‌زند.

با وجود تمامی این مشکلات معاون فرماندار دهلران از برگزاری یکصد ویژه‌برنامه در هفته موسوم به “دفاع مقدس” خبر داد.

در همین ارتباط چندی پیش، سازمان نظام مهندسی ایلام با وجود آسیب‌ها جدی بافت شهری و روستایی آبدانان و مورموری ناشی از زلزله‌ی ٦/١ ریشتری اخیر در شهرستان‌ها، تفاهم‌نامه‌ی پروژه‌ای ٢٤ هزار واحدی را در استان واسط عراق امضا کرد.

طی مدت اخیر، هزینه‌های گزاف رژیم اسلامی و نهادهای وابسته به آن برای مقاصد ایدئولوژیک چه در داخل و چه در خارج، استان جنوبی کردستان ایران را از تمامی امکانات و خدمات طبیعی و صنعتی بی‌بهره ساخته است و این مسئله در تمامی شهرستان‌های این استان مشهود و غیرقابل انکار است.