زنان عرب اهوازی با ایستادن در برابر بولدوزرهای رژیم مانع از تخریب املاک خود شدند

کوردستان میدیا: ایستادگی زنان عرب اهوازی در برابر بولدوزرهای رژیم که هم‌اکنون ویدیوی آن انتشار پیدا کرده است، مانع از ادامه‌ی عملیات تخریب خانه‌های روستایی حومه‌ی اهواز شد.

به گزارش رسیده به وب‌سایت کردستان میدیا، نیروهای در حال پیشروی و تخریب خانه‌های روستایی حومه‌ی اهواز بوده‌اند که با ایستادگی زنان عرب در برابر بولدوزرها به عقب رانده شده‌اند.

یک منبع مطلع در این باره به کردستان میدیا می‌گوید: ” نیروهای رژیم اسلامی سالیان زیادی است که خانه‌ها، املاک و و اراضی حومه‌ی احواز را با رجوع به “در روهای قانونی” مانند پروژه‌ی و طرح‌های “ملی” و یا نداشتن سند مالکیت از بین برده و یا مصادره می‌کند”.

این منبع افزود بیشتر این زمین‌ها پس از مدتی به سایت شهرک‌سازی مبدل شده و در نهایت مدتی نیز به نهادهای رژیم و افراد غیربومی واگذار می‌شوند.

در همین ارتباط، چند روز پیش شماری از خانه‌های روستایی اطرف جاده‌ی قدیمی مریوان ــ سنندج توسط نهادهای رژیم اسلامی تخریب شدند.

نیروهای رژیم مستقر در “آرندان” سنندج پس از تخریب شمار زیادی از خانه‌ها با دستگاه بولدوزر و لودر، به کشاورزان ابلاغ کرده‌اند که ساختن ساختمان مسکونی و یا خانه‌باغ باید از قبل به اطلاع نهادهای رژیم برسد.

در همین اتباط برخی کشاورزان کُرد حومه‌ی ارومیه نیز به دلایل مختلف و زمینه‌سازی‌های رژیم وسعت بالایی از اراضی این منطقه را به افراد سودجوی غیربومی و نهادهای رژیم واگذار کردەاند.