اخاذی از مسافرین توسط گروه تبهکار تحت هدایت فرمانده بسیج قرارگاه “مرنی” ارومیه

کوردستان میدیا: هویت چند تن از اعضای یک باند تبهکار که مدت زیادی است در منطقه‌ی برادوست ارومیه مشغول فعالیت هستند؛ مشخص شد که در بین آن‌ها یکی از فرماندهان بسیج پایگاه “مرنی” به چشم می‌خورد.

به گزارش وب‌سایت کردستان میدیا، مدت‌هاست که این سارقین مسلح با حضور در نواحی پر تردد، مسافرین را ترعیب کرده و با بکارگیری سلاح گرم آن‌ها را مورد تفتیش بدنی قرار داده و از آنها اخاذی می‌کردند.

پس از مدت‌ها فعالیت این گروه، هویت برخی از آنان برای ساکنین منطقه مشخص شده است که وجود نام فرمانده قرارگاه بسیج “مرنی” در بین این افراد، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی شده است.

این باند اخاذی در بیشتر موارد کاروان مسافرینی که در حال برگشت از کشور ترکیه از طریق منطقه‌ی مرزی “سیرو” بوده‌اند را مورد سوءقصد قرار داده‌اند.

طی چند سال اخیر اخاذی از شهروندان کُرد از سوی گروه‌های مسلح وابسته به رژیم ایران به شدت افزایش یافتە است.

در همین ارتباط، رژیم اسلامی ایران طی سال اخیر، نیروهای خود را با لباس پیشمرگە حزب دمکرات کردستان ایران به روستاهای تابعەی پیرانشهر و بوکان گسیل کرده تا با اذیت و آزار ساکنین و اخاذی از آن‌ها، وجهەی احزاب کُرد اپوزسیون رژیم ایران را تخریب کند.

تشکیل پروندە‌های قضایی از سوی ادارە اطلاعات رژیم ایران و متعاقبأ احضار و تهدید شهروندان کرد توسط این ادارە از دیگر مواردی می‌باشد که از طریق آن نیروهای رژیم ایران اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کنند.

وب‌سایت کردستان میدیا تاکنون گزارشاتی مستند از اخاذی‌های رژیم ایران و عوامل وابسته به آن در مناطق کردنشین منتشر نموده است.