احراز هویت ۱۹ نفر از بازداشت شدگان آبدانان توسط هه‌نگاو

 

در ادامە موج بازداشت شهروندان اهل شهرستان آبدانان استان ایلام در پی اعتراضات شامگاه دوشنبه این شهر دست‌کم ۱۹ شهروند در شهرستان توسط نهادهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی ایران بازداشت شدەاند.

بر اساس گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۲)، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به منازل شهروندان در شهر آبدانان هجوم برده و بیش از ۲۰ شهروند را بازداشت کرده‌اند که تاکنون هویت ۱۹ نفر از آنها برای هه‌نگاو احراز شده است.

هویت ۱۹ شهروندی که برای هه‌نگاو احراز شده است به شرح زیر است؛
احمد علیزاده، سعید رحمتی، کورش رحمتی، محمد بوچانی، حمید بوچانی، جلال عبدالهی، رضا مرادخانی، حسن لاله زاری، موسی پیرانی، حسین کولیوندی، علی کولیوندی، بهروز شیخی، روح‌اله رحیمی، موسی سبزواری، سجاد رحمانی، امیرحسین‌ولیزاده، سجاد خیری، بهزاد خیری و آرمین خیری.

 

گفتنیست که این افراد پس از اعتراضات مردمی شامگاه دوشنبه ۲۵ مهرماه در آبدانان که با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده بازداشت شده‌اند.

هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که نیروهای حکومتی به سوی مردم معترض تیراندازی نموده و دست‌کم ۱۵ شهروند زخمی شده‌اند.

 

احمد علیزاده از معلمان اداره آموزش و پرورش و سجاد رحمانی از کادرهای مستعفی نیروی انتظامی هستند که بازداشت شده‌اند. هه‌نگاو روز گذشته در تویتی اعلام کرده‌ بود که در حین انتقال افراد بازداشت شده به بازداشتگاه‌های ایلام میان مردم آبدانان و نیروهای امنیتی درگیری روی داده که درنتیجه تیراندازی نیروهای حکومتی یک زن زخمی شده‌ است.

 

منابع هه‌نگاو گزارش داده‌اند که زنی مجروح شده مادر سجاد رحمانی می‌باشد.

تا زمان تنظیم این خبر اطلاع دقیقی از محل بازداشت و سرنوشت این شهروندان در دسترس نیست.

هه‌نگاو: چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱