بی‌‌خبری مطلق از سرنوشت یکی از زخمی‌های مهاباد که توسط نیروهای امنیتی ربوده شده است

یک شهروند اهل مهاباد به نام پیمان گلابی که در جریان اعتراضات هفته گذشته مهاباد در اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به شدت مجروح شده بود، همچنان سرنوشت و محل نگهداریش نامعلوم است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، پیمان گلابی دامپزشک و دانشجوی مقطع فوق‌‌لیسانس رشته معماری، شامگاه چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۲) در نزدیکی منزل خود با مورد تیراندازی قرار گرفت و سپس توسط نیروهای امنیتی ربوده شده‌ است.
به گفته یک شاهد عینی، نیروهای امنیتی در حین بازداشت پیمان گلابی که بشدت مجروح شده بود توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و متعاقبا به مکان نامعلومی منتقل شده است.
یکی از نزدیکان به خانواده گلابی در این خصوص به هه‌نگاو اظهار داشته “طی هفته گذشته سه بار از بیمارستان‌های مهاباد، ارومیه و میاندوآب با ما تماس گرفته‌اند که جهت تصفیه و ترخیص از بیمارستان به ترتیب مبالغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، ۸ میلیون تومان و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درخواست کرده‌اند و علی‌رغم واریز این مبالغ تاکنون اجازه دیدار به وی را به ما نداده‌اند”.

این منبع در ادامه گفت: ” تنها پول درخواستی برای بیمارستان ارومیه شماره حساب بیمارستان بوده و بیمارستان‌های مهاباد و میاندوآب شماره حساب شخصی را به ما داده‌اند و پول را به حساب بانکی وی واریز کرده‌ایم.
آسو گلابی برادر پیمان در اینباره به هه‌نگاو گفت: ” ما از طریق آشنایان خود مطلع شده‌ایم که پیمان از ناحیه دو پا، دست راست، بینی، چانه و دندان‌هایش دچار شکستگی شده و در حالی که به خدمات درمانی نیاز دارد در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران مهاباد بازداشت می‌باشد.

 

هه‌نگاو: چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱