محرومیت درمانی و ضرب و شتم زندانیان سیاسی کُرد در یاسوج و ارومیه

Download (2)آژانس کُردپا: مسئولان زندان مرکزی یاسوج از انتقال یک فعال سیاسی کُرد به مراکز درمانی خارج زندان مخالفت می‌کنند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بهانه‌ی “زندانی امنیتی” موجب گردیده که انتقال قدریه قادری از زندان یاسوج به بیمارستان با ممانعت جدی مواجه شود.

این زندانی کُرد اواسط مردادماه ٩٢ بدون ارائه‌ی هیچ توضیحی از زندان ارومیه به بند زندانیان جرایم عمومی زندان مرکزی یاسوج انتقال یافت.

قدریه قادری مدتی است به عفونت گوش، سردرد شدید و بی‌حسی یکی از دستانش مبتلاء شده است.

کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران با درج این خبر به نقل از منابعی اعلام کرد: قدریه قادری زن زندانی سیاسی نیاز شدید به بستری شدن در بیمارستان دارد. با این حال مسئولان زندان با این عنوان که او “زندانی امنیتی” است از اعزام او به بیمارستان خودداری می‌کنند.

بیماری این فعال سیاسی کُرد در زندان در حالی است که او بارها از سوی هم بندی‌هایش مورد تهدید و ضرب و شتم قرار گرفته است.

گفته شده که او حتی از حق مرخصی محروم می‌باشد.

قدریه قادری ٢٧ ساله در مردادماه سال ١٣٨٩ توسط نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در ارومیه بازداشت و به مدت ٢ ماه در سلول انفرادی اداره‌ی اطلاعات در بازداشت و حکم ٧ سال زندان به اتهام “برهم‌زدن امنیت ملی” و “عضویت در یکی از احزاب کُردی” برایش صادر شد.

از دیگر سو، گارد ویژه زندان مرکزی ارومیه، یک زندانی سیاسی کرد به نام سینا قاسمی، ۲۰ ساله را به بهانه مطرح کردن بحث‌های سیاسی در بند، از بند جوانان خارج کرده‌اند.

منابع خبری کمپین گفته‌اند که این جوان کُرد با باتوم و شوک الکتریکی مورد به آزار واذیت بدنی قرار گرفته و سپس به بند کارگری منتقل شده است.

سینا قاسمی در اسفند ماه سال ۹۲ در شهر ارومیه بازداشت و در اوایل مهرماه امسال به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس محکوم شد.