ضرب و شتم و زندانی سیاسی سابق محمد حبیبی

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، محمد حبیبی معلم و زندانی سیاسی سابق دستگیر شد. به گفته همسرش خانم خدیجه پاک ضمیر، او حین بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

محمد حبیبی در محل تدریسش در شهریار، توسط چهار مامور اداره اطلاعات غرب استان تهران دستگیر شد. او را پس از دستگیری به منزل آورده و اقدام به تفتیش منزل کردند. وی سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
حکم بازداشت وی از شعبه دوم بازپرسی اوین صادر شده است.

محمد حبیبی از اعضای ارشد کانون صنفی معلمان تهران است که در جریان اعتراضات معلمان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۷ توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۷ به زندان تهران بزرگ منتقل گردید و در آن زمان به مدت ۴ ماه و نیم در زندان تهران بزرگ زندانی بود.

معلم زندانی محمد حبیبی در مرداد ۱۳۹۷، در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، به ۷ سال و نیم حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام »به ۱۸ ماه حبس تعزیری، «اخلال در نظم عمومی» ۱۸ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم گردید.

محمد حبیبی اوائل بهمن۱۳۹۸ با دستور دادستانی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.
روز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه ۹۹ محمد حبیبی، معلم و فعال صنفی معلمان پس از تحمل ۳۰ ماه حبس از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

کانون حقوق بشر ایران،  ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲