انتقال مجدد عادل ندیمی از زندان فشافویه به بازدشتگاه اطلاعات و شکنجه وی

عادل ندیمی، اهل کامیاران و از شهروندان کُرد بازداشت شده قیام مردمی در تهران که اخیرا به ٢ سا حبس و ٢٠ ضربه شلاق محکوم شده بود؛ بار دیگر از زندان به بازداشتگاه اطلاعات منتقل و تحت شکنجه قرار گرفته است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، عادل ندیمی، اهل شهرستان کامیاران مجددا اخیراً از زندان فشافویه به بازدشتگاه ادراه اطلاعات تهران منتقل شده است.

 

به گفته یکی از نزدیکان خانواده ندیمی، این زندانی سیاسی جهت پذیرش حکم حبس صادر شده علیه خود و عدم اعتراض و پیگیری پرونده، تحت شکنجه جسمی و روانی اداره اطلاعات تهران قرار گرفته است.

 

وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “توهین به ولایت فقیه” و “الفاظ مغایر با قوانین نظام” توسط دادگاه انقلاب تهران با ریاست “سعید جمالی” به دو سال حبس تعزیری و تحمل ٢٠ ضربه شلاق محکوم شده بود. حکم مذکور در تاریخ ٣ بهمن ١٤٠١ در داخل زندان فشافویه رسماً به وی ابلاغ شد و ۲۰ روز مهلت فرجام خواهی در مورد آن تعیین شده بود.

 

این شهروند پیش از انتقال به زندان نیز، در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه شدید جسمی و روانی قرار گرفته و از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با اعضای خانواده خود محروم بوده است.

عادل ندیمی روز یکشنبه ١٨ دی ۱۴۰۱ (۸ ژانویه ۲۰۲۳) در ابتدای خیابان مژده نزدیک به میدان قدس تهران بازداشت شد. او بعد از یک مدت بازجویی توام با شکنجه در اداره اطلاعات به زندان فشافویه منتقل شد.

هه‌نگاو؛ چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲