بی‌تدبیری دولت، اخراج ٦٠ نفر در کارخانه چیپس ایلام را درپی داشته است

Download (1)آژانس کُردپا: عدم حمایت بانک‌های دولتی موجب گردیده که واحدهای تولیدی در استان ایلام کارگران شاغل را اخراج و تعطیل گردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شرکت‌های تولیدی بر اثر فشار بانک‌های دولتی در بازپرداخت اقساط تسهیلات پولی با بحران جدی مواجه گردیده و روز به روز بر شمار چنین واحدهایی در استان ایلام که با رکود مواجه‌اند اضافه می‌شود.

به گفته‌ی یک تولیدکننده‌ی چیپس در ایلام، میان قیمت مواد اولیه و نرخ تمام‌شده‌ی محصول هیجگونه هماهنگی وجود ندارد و این امر ورشکستگی، تعطیلی و رکود فعالیت اقتصادی را درپی داشته است.

حسن بیگی با انتقاد از نبود همکاری و هم‌افزایی بانک‌های عامل با صاحبان کارخانه‌ها و تولیدکنندگان یادآور شد: متأسفانه تولیدکنندگان از جانب بانک‌ها برای پرداخت اقساط و صاحبان وثیقه‌های ضمانت بانکی زیر فشارهای شدید و غیرقابل تحملی هستند.

وی در گفتگو با ایرنا اذعان داشت که حتی با کاهش برخی تحریم‌ها، مشکلات همچنان ادامه دارد و از عدم کمک دولت به استان‌های کمتر برخورداری چون ایلام با بسته‌های حمایتی ابراز ناامیدی کرد.

آنچنان که کارخانه‌دار چیپس ایلام می‌گوید، دولت از اعطای هشت میلیارد ریال تسهیلات برای تأمین مواد اولیه کارخانه در ازای بازپرداخت ٧٠ میلیارد ریال مخالفت می‌کند.

بیگی گفته است: فشارهای وارده، بنده و خانواده‌ام را تا مرز خودكشی كشانده و تنها راه باقی‌مانده خودكشی می‌باشد، چرا كه تنها راه نجات خود و خانواده‌ام است.

کارخانه تولید چیپس نیکی ایلام با مجموع سرمایه ابتدایی ٩ میلیارد ریال باعث اشتغال‌زایی بیش از ٦٠ نفر از جوانان جویای شغل استان بود که با تعطیلی این واحد تولیدی این افراد نیز شغل خود را از دست دادند.

کوچکترین استان کُردستان و ایران طبق آمارهای نیمه‌رسمی ٣٥ هزار بیکار دارد که رتبه هفتم بیکاری را به خود اختصاص دادذه است.

اواسط مردادماه امسال مدیرعامل کارخانه صنایع پروفیل زاگُرس در ایلام به دلیل آنچه سختگیری‌های بانکی در پرداخت ٦٠ میلیارد ریال وثیقه عنوان شده اقدام به خودسوزی کرده و در بیمارستان جان سپرد.