پارگی عضلات و تاندون پای یک معترض در بازداشتگاه اطلاعات ناجا سقز

معترضانی که در جریان خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شدند در بازداشتگاه به شدت مورد ضرب و شتم شکنجه قرار گرفتند.

نیروهای سرکوبگر با تهدید و فشار سعی کردن معترضان را مجبور به سکوت کنند تا شکنجه‌های بازداشتگاه را روایت نکنند.

در سقز زادگاه ژینا-مهسا امینی معترضان زیادی توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت و در بازداشتگاه‌های امنیتی این شهر مورد شکنجه‌های شدید قرار گرفتند و یک منبع مطلع در گفتگو با کُردپا وضعیت یکی از این معترضان بازداشت شده به نام “امیر محمد مرادی” را بیان کرده است.

بازداشت امیر محمد مرادی در جریان خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی؛

به گفته منبع مطلع کُردپا، این معترض در تاریخ دوازدهم آبان‌ماه ١٤٠١ توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت و تا تاریخ بیست و دوم آبان‌ماه همان سال در بازداشت بوده است.

این منبع مطلع افزود: آقای مرادی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ناجا به شدت مورد شکنجه قرار گرفته و به دلیل ضربات متعدد باتوم و لگد دچار پارگی عضلات و رباط و تاندون پا شده است.

این منبع مطلع اظهار داشت: نیروهای سرکوبگر در بازداشتگاه ضربات متعددی را به ناحیه سر، صورت و گردن این معترض وارد کرده و دو بار وی را خفه کردند.

زخمی شدن امیر محمد مرادی در جریان خیزش انقلابی؛

این منبع مطلع به کُردپا اعلام کرد: این شهروند در پارک ساحلی سقز در جریان اعتراضات بر اثر شلیک نیروهای سرکوبگر از ناحیه ران، باسن و ساعد دست زخمی و نزدیک به بیست گلوله ساچمه به وی اصابت کرده بود.

این منبع مطلع گفت: این معترض به دلیل پارگی عضلات، رباط و تاندون در زیر شکنجه به عمل جراحی نیاز دارد.

امیر محمد مرادی؛

امیر محمد مرادی فرزند محمد و عزیزه متولد دوازدهم تیرماه ١٣٧٠ است.

وی فارغ‌التحصیل کارشناس ارشد جغرافیا شهری و دارای شغل آزاد است.

کُردپا:28 فروردین 1402