نگرانی خانواده هیمن شاهی و عدم اطلاع از او پس از یک ماه محرومیت از ملاقات

به خانواده هیمن شاهی گفته شده که دیگر برای ملاقات و پیگیری وضعیت او به زندان مرکزی ارومیه مراجعه نکنند.
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، هیمن شاهی (کاروان شاهی) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ارومیه، از تاریخ دادگاهی که در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تا به امروز ممنوع الملاقات شده است.
چند روز پیش در پیگیری خانواده، مسئولان زندان مرکزی ارومیه به آنان گفتند دیگر به اینجا برای ملاقات نیایید.
این امر باعث نگرانی بیش از پیش خانواده در خصوص وضعیت او شده است.

روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه هیمن شاهی در شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه برگزار شد.
به گفته منبع موثق، هیمن شاهی با اتهامات جدیدی از جمله همکاری با احزاب کردی روبرو شده است. او به دلیل شرایط و سختی های زندان دچار کمبود وزن شدید شده است.

هیمن شاهی (کاروان شاهی) از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در اشنویه، پیش از این در زندان مرکزی ارومیه محبوس بود. ولی با توجه به شرایط جدید از وضعیت و محل بازداشت او اطلاعی در دست نیست.

به گزارش یک منبع مطلع، برای هیمن شاهی دو پرونده تشکیل شده است.
او در یک پرونده در شعبه ۳ دادگاه ارومیه، به «محاربه و افساد فی الارض» متهم شده است. همچنین در پرونده دیگری که در شعبه ۱۰۴ کیفری این شهر تشکیل شد، به «خسارت به اماکن دولتی بانک رفاه و سپه» متهم گردیده است. هیمن شاهی این اتهامات را نپذیرفته است.

هیمن شاهی (کاروان شاهی) ۲۳ ساله، متاهل و دارای یک فرزند سه ماهه است. او در مهرماه ۱۴۰۱، در شهر اشنویه بازداشت شد. او و چند تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در اشنویه را به زندان مرکزی ارومیه منتقل کردند.

هیمن شاهی چندی پیش پدرش را از دست داده و سرپرست خانواده است. او بار سنگین خانواده را پس از مرگ پدر به عهده گرفت. در تابستان با کارگری و در پاییز با شاگردی نانوایی مخارج خانواده را تامین می کرد.

او پیش از این تحت فشار قرار گرفته بود که مصاحبه و اعتراف اجباری کند.

کانون حقوق بشر ایران،۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲