توقیف سه نشریه دانشجویی طی یکماه اخیر در کرماشان و لرستان

kkkkkkkuuuیک نشریه‌ی دانشجویی در دانشگاه لرستان توقیف و مدیر مسئول آن به حراست دانشگاه احضار و تعهد کتبی از وی گرفته شد. پیشتر نیز در اوایل ماه گذشته، دو نشریه‌ی “سپیدار” و “بیستون” در دانشگاه رازی کرماشان توقیف گردیدند.

آسونیوز: به گزارش نیسان نیوز، نشریه‌ی مستقل دانشجویی “هفت‌آب” که بیش از یک سال سابقه‌ی انتشار در دانشگاه خرم‌آباد را داشت، به دلیل ادامه‌ی تحصیل گرداننگان آن در مقطع بالاتر در دانشگاهی دیگر، مدیران مسئول و سردبیر آن، متقاضی واگذاری امتیاز نشریه و تعیین مدیر مسئول جدید بوده است اما امور فرهنگی دانشگاه مدتی به بهانه عدم تشکیل جلسات کمیته ناظر بر نشریات از صدور مجوز خودداری کرده و شنیده‌ها حاکی از آن است که نهایتاً به دست‌اندرکاران این نشریه اعلام شده است که امکان تداوم نشر این مجله‌ی دانشجویی را ندارند. همچنین “منصور عنایتی” به حراست دنشگاه خرم‌آباد احضار و تعهد کتبی از وی گرفته شد که در هیچ دانشگاه دیگری در صورت پذیرش وی در یکی از استانهای دیگر، اقدام به انشار این نشریه ننماید.

پی نوشتی که به مدیر مسئول و سردبیر نشریه‌ی “هفت‌آب” داده شده است، در آن عنوان شده که در هیچ دانشگاه دیگری حق انتشار این نشریه را نداشته و در صورت انتشار، از سوی وزارت علوم، مورد پیگیری قانونی قرار خواهند گرفت. پیشتر نیز در اوایل ماه گذشته، دو نشریه‌ی “سپیدار” و “بیستون” در دانشگاه رازی کرماشان توقیف گردیدند.