از ١٠٢هزار جوان مجرد ایلامی، ٢٥% به موادمخدر معتاد شده‌اند

23302آژانس کُردپا: وجود بیش از ٢٥ هزار معتاد در استان ایلام زنگ خطر را برای خانواده‌های کُرد به صدا درآورده است.

به گزارش آژانس کُردپا، در استان ایلام که تا چند سال قبل شمار معتادان “انگشت‌شمار” بوده اکنون مقامات حکومتی نسبت به “رشد آمار معتادان” هشدار داده‌اند.

به گفته‌ی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام، در خوشبینانه‌ترین حالت بیش از ٢٥ هزار معتاد وجود دارد که “درب منزل همه را می‌زند”.

رضا صادقیان بیشترین مواد مصرفی در استان را مربوط به “تریاک” دانست و در این ارتباط طی شش ماه سال جاری ٨٢٠ نفر دستگیر شده‌اند.

این دومین گزارش رسانه‌های حکومتی درباره‌ی اعتیاد در مناطق کُردنشین ایران است.

اوایل ماه جاری کمپ ترک اعتیاد برای ٥ هزار معتاد زن در استان کرمانشاه گلنگ‌زنی شد.

با وجود ١٠٢ هزار جوان مجرد در ایلام که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برای جوانان درپی داشته، نهادهای حکومتی کمترین نقش را در کنترل و مدیریت چنین بحران‌هایی برعهده داشته‌اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ایلام در اظهارنظری تأمل‌برانگیز، استکبار و استعمار را از مؤلفه‌های رشد اعتیاد در استان ایلام عنوان کرد که از اهرم فرهنگی استفاده می‌کند.

همچنین انجمن‌های مردم‌نهاد در استان ایلام که تعداد آنها به ٥٠ انجمن می‌رسد به دلیل عدم حمایت ادارات دولتی با بحران مواجه‌اند.

اعتیاد، بی‌کاری، طلاق، حاشیه‌نشینی، فحشا، فساد اداری، خشونت و ضعف نظام آموزشی از آسیب‌های نُه‌گانه استان ایلام محسوب می‌شود که بحران اجتماعی فراگیری را درپی داشته است.

بر اساس آمارها استان ایلام دارای ۵۵۰ هزار نفر جمعیت است.