بازداشت‌ معترضین به نظرسنجی صدا و سیمای مرکز مهاباد ادامه دارد

23301آژانس کُردپا: نیروهای وابسته به حفاظت اطلاعات شهر مهاباد، یکی دیگر از فعالان مدنی کُرد ساکن این شهر بازداشت کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در ادامه بازداشت فعالان مدنی کُرد در شهر مهاباد در رابطه با اهانت و توهین مرکز صدا و سیمای مهاباد نسبت به حسن زیرک خواننده ملی کُرد، یک فعال دیگر کُرد در این شهر به نام سوران یاهو بازداشت گردید.

خبرنگار کُردپا در شهر مهاباد گزارش داد: این فعال کُرد روز دوشنبه در شهر مهاباد بازداشت و توسط نیروهای امنیتی جهت بازجویی به نهادهای امنیتی شهر ارومیه انتقال داده شده است.

سوران یاهو به مراکز امنیتی ارومیه انتقال یافته
تالحظه انتشار این خبر، سوران یاهو در بازداشت نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بسر برده و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نمی‌باشد.

همچنین خبات منگوری که پیشتر از سوی نیروهای وابسته به حفاظت اطلاعات بازداشت شده و به نهادهای امنیتی شهر ارومیه انتقال داده شده بود، هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نمی‌باشد.

پیشتر نیز خبات منگوری و سوران یاهو به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی حمایت از مقاومت کوبانی توسط اداره اطلاعات مهاباد بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

همچنین کامیار ناظمی یکی از فعالان کُرد ساکن شهر مهاباد که در اعتراض به اهانت و توهین به حسن زیرک بازداشت شده بود، پس از چند ساعت بازجویی در اداره اطلاعات مهاباد، آزاد شد.

در پی نظرسنجی مرکز صدا و سیمای مهاباد نسبت به محبوبیت سه خواننده کُرد و فارس، فعالان مدنی و هنرمندان کُردستان نسبت به این نظرسنجی نارضایتی خود را اعلام و آن را توهین و بی‌حرمتی به خواننده کُرد عنوان کردند.

این نظر سنجی در رابطه با خواننده قدیمی و نامدار کُرد، حسن زیرک و دو خواننده جوان پاپ، محسن یگانه و مرتضی پاشایی صورت گرفت.

در این ارتباط، مقرر بود که روز یکشنبه هفته جاری در کنار باغ مکائیل در شهر مهاباد تجمعی اعتراضی از سوی فعالان مدنی شهر مهاباد برای محکوم کردن این اقدام صدا و سیما به حسن زیرک برگزار شود که با دخالت نیروهای لباس شخصی و نیروهای خودسر این تجمع برگزار نگردید.

فعالان مدنی کُرد در شهر مهاباد خواستار عذرخواهی رسمی مرکز صدا و سیمای مهاباد از مردم کُردستان شدند.

فعالان فرهنگی و مدنی معترض کُرد به این مسئله، بر این باورند که این اقدام صدا و سیمای مهاباد و همزمان با مرگ خواننده جوان فارس و استفاده هدفدار از جو احساسی جوانان و در میان آنها جوانان کُرد، به منظور لطمه زدن به ارزش‌های فرهنگی کردستان صورت گرفته است.