داشت پیرمرد ٨٠ ساله برآمد

23262آژانس کُردپا: خانواده یک فعال سیاسی کُرد ساکن یکی از روستاهای شهر کامیاران تحت فشار نهادهای امنیتی – قضایی حکومت اسلامی ایران قرار گرفته و اداره اطلاعات درصدد بازداشت اعضای خانواده این فعال سیاسی می‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عبدالله شادی ٨١ ساله و ساکن روستای “کاوانه” از توابع شهر کامیاران به دلیل فعالیت سیاسی فرزندش به زندان محکوم شده است.

عبدالله شادی پدر اسماعیل شادی تاکنون چندین بار به نهادهای امنیتی احضار و از وی خواسته شده که فرزندش (اسماعیل) را به ایران بازگرداند.

اسماعیل شادی فعال سیاسی و معلم مدرسه راهنمایی “رجایی” کامیاران سال ٨٦ از سوی نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت و به مدت چهار ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات و زندان شهر کامیاران در بازداشت بسر برده بود.

این معلم کُرد، سپس از سوی نهادهای قضایی – امنیتی به “تبلیغ علیه نظام” و “محاربه” از راه عضویت در یکی احزاب کُرد اپوزسیون متهم شد.

اسماعیل شادی طی گفتگویی با آژانس کُردپا اعلام کرد: “پس از چهار ماه بازداشت با تودیع وثیقه آزاد شدم و سپس از طریق چند نفر مطلع شدم که حکم من محاربه است و ناچار شدم اواخر سال ٨٧ از ایران خارج شوم”.

شادی افزود: مدتی قبل نیز برادرم از سوی نیروهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته بود و از وی خواسته شده بود که من را تحویل نهادهای امنیتی بدهد و به مدت یک‌سال بازداشت شده بود.

اسماعیل شادی ٣٧ ساله و صاحب همسر و فرزند می‌باشد و هم‌اکنون در اقلیم کُردستان عراق سکونت دارد.

این فعال سیاسی در ادامه اظهار داشت: اداره اطلاعات شهر کامیاران در پرونده من که برای دادگاه فرستاده بود، تقاضای صدور حکم اعدام را برای من از دادگاه کرده بود.