گاز اشک آور و تیراندازی؛ تجمع خانواده های محکومان به اعدام در مقابل زندان قزلحصار به خشونت کشیده شد

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه، تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار با ورود نیروهای گارد ویژه پلیس به خشونت کشیده شد. بر اساس شواهدی که بدست هرانا رسیده، ماموران از گاز اشک آور برای سرکوب معترضان استفاده کرده و به سمت آنان با سلاح های ساچمه زن تیراندازی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار، با ورود نیروهای گارد ویژه به خشونت کشیده شد.

یک شاهد عینی در این خصوص به هرانا گفت: “تجمع امروز مقابل زندان قزلحضار با دخالت پلیس و نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شد. گارد ویژه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده و به سمت آنان تیراندازی (گلوله های ساچمه ای) کردند. همچنین در جریان این تجمع، شماری از زنان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.”
یکی دیگران از حاضران در صحنه با تایید اظهارات فوق به هرانا گفت: “خشونت نیروهای امنیتی در فلکه دوم گوهردشت موجب بسته شدن پاساژ چیچیکا، سیدنی، چچلاس و باقی مغازه ها شد.”

در ویدیوها و تصاویری که هرانا توانسته صحت آنان را مستقلا تایید کند دیده میشود که شماری از معترضان مورد اصابت گلوله های ساچمه ای قرار گرفته اند.

هرانا امروز با انتشار گزارشی از انتقال هفت زندانی به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج جهت اجرای حکم، خبر داده بود.

این خبرگزاری به تازگی گزارشی از افزایش روند اجرای احکام اعدام در زندان های ایران منتشر کرده بود، بر اساس این گزارش که به بررسی اجرای احکام اعدام حدفاصل هشت اردیبهشت تا نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری می پردازد، فقط در یازده روز، حکم اعدام دستکم پنجاه و هفت زندانی از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر، افساد فی الارض، سب النبی و قتل، در زندان های مختلف کشور به اجرا گذاشته شده است. در مقام مقایسه، در مدت مشابه در سال گذشته، هیچ اجرای حکم اعدامی صورت نگرفته بود. این مقایسه به خوبی نشان دهنده رشد تصاعدی اعدام در ایران در هفته اخیر است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۲/۲۹