دستکم سه تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه دوم خرداد ماه، تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریعتی تهران در اعتراض به ضرب و شتم یک دانشجوی دختر توسط حراست دانشگاه در محوطه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین جمعی از کارگران کارخانه داروگر تهران در مقابل ساختمان قوه قضاییه و شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند در مقابل دادسرای ناحیه ۳۲ جرائم اقتصادی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند. از سوی دیگر روز گذشته گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به اعدام سه متهم پرونده موسوم به “خانه اصفهان” در محوطه این دانشگاه دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲، شماری از دانشجویان دانشگاه شریعتی در اعتراض به ضرب و شتم یک دانشجوی دختر توسط حراست دانشگاه در محوطه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس گزارشات رسیده به هرانا، روز گذشته حراست دانشگاه شریعتی تهران یکی از دانشجویان دختر را بخاطر “حجاب نامناسب” مورد ضرب و شتم قرار داده است.

به گزارش از ایلنا، امروز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲، جمعی از کارگران کارخانه داروگر تهران در مقابل ساختمان قوه قضاییه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، گروهی از کارگران کارخانه داروگر تهران با تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه از مسئولان قضایی کشور برای رفع مشکلات این کارخانه و پرداخت حقوق و بیمه معوقه خود درخواست کمک کردند.

یکی از کارگران در همین رابطه گفت: “چند سالی است کارخانه داروگر تهران دچار مشکلات اساسی شده به نحوی که تولیدات آن به حداقل کاهش یافته است به همین دلیل مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران ۴ و ۷ ماه به تاخیر افتاده است با این حال هیچ ارگان دولتی تاکنون به ما کمک نکرده است. ما نیز ناچار شدیم به نهاد ریاست قوه قضائیه مراجعه کنیم.”

وی عنوان کرد: “حدود ۱۰۰ کارگر کارخانه داروگر خواستار برطرف شدن مشکلات خود هستند. آنها به دلیل تامین نشدن مواد اولیه و توقف تولید در کارخانه، بیکار هستند.”

این کارگر در پایان افزود: “پیشتر مسئولان در تجمعی که در مقابل کارخانه و وزارت کار برگزار کردیم، وعده پیگیری دادند اما هنوز به جایی نرسیده است.”

تجمع اعتراضی مالباختگان صرافی کریپتولند
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایرن، امروز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲، شماری از مالباختگان صرافی کریپتولند تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، شهروندان معترض با سر دادن شعارهایی خواستار بازپس‌ گیری اموال خود شدند.

تحصن دانشجویان دانشگاه شریف
به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز دوشنبه یکم خرداد ۱۴۰۲ شماری از دانشجویان دانشگاه شریف در اعتراض به اعدام سه متهم پرونده موسوم به “خانه اصفهان” در محوطه این دانشگاه دست به تحصن زدند.

در این گزارش در خصوص تحصن دانشجویان دانشگاه شریف که در اعتراض به اعدام سه متهم پرونده موسوم به “خانه اصفهان” برگزار شده بود، آمده است: “در این تحصن که یک ساعت به طول انجامید، علیرغم حضور پرتعداد نیروهای حراست و ضبط کارت چند دانشجو توسط حراست، “سرود زن” هم‌خوانی شد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۳/۰۲