افسران جنگ نرم در کُردستان شناسایی گردیدند

23365 23366آژانس کُردپا: یک تیم چهار نفره وابسته به بسیج رسانه استان کُردستان كه از مدیران صفحه‌ی فیس‌بوكی “بسیج رسانه كُرد” بودند و با ایراد اتهام و نسبت دادن موارد غیراخلاقی به فعالان كُرد پروژه‌ای به نام “بی‌اعتبار ساختن و بی‌اعتمادی افكار عمومی به فعالان کُرد” را از چند ماه پیش آغاز كرده بودند، شناسایی شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چهار عضو بسیج در شهر سنندج با ایجاد صفحه‌ای فیس‌بوکی با لوگوی “بسیج” طی شش ماه گذشته مشغول نسبت دادن موارد غیراخلاقی به فعالان فرهنگی، روزنامه‌نگاران و حقوق‌بشر استان کُردستان بودند که با پیگیری و فشار فعالان کُرد در این استان، شناسایی گردیدند.

یک منبع مطلع در این‌باره به خبرنگار کُردپا گفت: رئیس بسیج رسانه در استان کُردستان به دلیل پیگیری مستمر فعالان کُرد اعلام کرده است که این چهار نفر شناسایی شده‌اند و به دادگاه معرفی خواهند شد.

به گفته این منبع، این چهار نفر که به فعالان کُرد توهین می‌کردند با دخالت در حوزه شخصی فعالان کُرد به‌طور مداوم نوشته‌های را در مورد فعالان سیاسی، حقوق‌بشر، فرهنگی و روزنامه‌نگاران کُرد منتشر می‌کردند.

رئیس “بسیج رسانه” به فعالان کُرد شهر سنندج گفته که؛ “به‌دلیل مصلحت خاص نمی‌توانیم اسامی این نفرات را فاش کنیم، اما اگر دادگاه این چهار نفر را محکوم کند، اسامی آنها را اعلام می‌کنیم.
به گفته‌ی محمدرضا قاسمی، این چهار نفر از اعضای فعال بسیج رسانه استان بوده‌اند.

از سوی دیگر، دو روز پیش چهار نفر از خبرنگاران بسیجی رسانه‌های حکومتی که به گفته حمزه فلاح معاون فرمانده سپاه “بیت‌المقدس” شرکت فعالی را در جنگ نرم بر علیه “ضدانقلاب” داشته‌اند، طی مراسمی از آنها تقدیر و تجلیل شده است.

خبرگزاری تسنیم اسامی این خبرنگاران بسیجی را فرزاد نویدی و امید بهمنی از خبرنگاران خبرگزاری ایرنا (وب‌سایت رسمی حکومت اسلامی ایران)، خبات سعیدی خبرنگار خبرگزاری “فارس” وابسته به سپاه پاسداران، کیوان قاسمی و روناک کنعانیان از خبرنگاران روزنامه “همشهری” اعلام کرده که همگی کُرد می‌باشند.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: این چهار خبرنگار با مدیریت سایت و وبلاگ‌های ویژه در راستای سیاست‌های سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات برعلیه احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران مقالاتی را منتشر و بر مجلات، روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های کُردی داخلی نظارت می‌کنند و گزارشات خود را بخش فرهنگی و امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران تحویل می‌دهند.

این افراد که به “افسران جنگ نرم و بسیج رسانه” در کُردستان معروفند به گفته معاون فرمانده سپاه “بیت‌المقدس” کُردستان، نقش اساسی را در جنگ نرم برعلیه رسانه‌های وابسته به “ضدانقلاب” داشته‌اند.

“ضدانقلاب” در ادبیات سیاسی حکومت اسلامی ایران به احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران اطلاق می‌گردد.