اعتصاب زندانیان سیاسی در ارومیه و حمایت زندانیان سنندج و زاهدان

23361آژانس کُردپا: اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه در یازدهمین روز خود ادامه دارد و نیروهای گارد ویژه در مقابل درب ورودی بند ١٢ این زندان مستقر شده و آماده حمله به بند هستند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز یکشنبه نهم آذرماه، ١١ روز از اعتصاب غذای ٢٩ زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه می‌گذرد که به نشانه اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندها دیگر زندان و انتقال زندانیان متهم به جرائم عمومی به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

همزمان شماری از زندانیان سیاسی زندان سنندج در حمایت از خواسته‌های زندانیان سیاسی زندان ارومیه اعلام کرده‌اند: در صورت عدم پاسخگوی مسئولان زندان ارومیه به خواسته‌های زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

همچنین بیست فعال سیاسی محبوس در زندان مرکزی زاهدان با انتشار نامه‌یی خطاب به نهادهای مدافع حقوق‌بشر از اعتصاب‌کنندگان داخل زندان ارومیه حمایت نمودند.

در ارومیه نیز نیروهای گارد ویژه از روز شنبه هفته جاری مجهز به باتوم و شوکر الکتریکی در جلوی درب بند زندانیان سیاسی مستقر گشته و قصد حمله به داخل بند را دارند.

یک منبع مطلع در زندان مرکزی ارومیه به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: منصور آروند یکی از اعتصاب‌کنندگان پس از ملاقات با بستگان خود به زندان مرکزی شهر مهاباد انتقال یافته است.

به گفته این منبع مطلع، نیروهای گارد ویژه که در مقابل درب ورودی بند ١٢ زندان ارومیه مستقر شده‌اند، زندانیان سیاسی را که به ملاقات حضوری می‌رفتند، توسط این نیروها کاملا برهنه شده و به شدت مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

این منبع افزود: پس از پایان ملاقات‌ها، رأس ساعت ۱۲ ظهر نیروهای گارد ویژه وارد هواخوری بند سیاسی زندان شده، تلفن‌ها را قطع کردند، درهای بند را بسته‌اند و اعلام کردند محمد عبدالهی باید به بند جرائم خاص منتقل شود که این خواسته نیروهای گارد ویژه با مخالفت زندانیان سیاسی روبرو و اجازه انتقال محمد عبدالهی را به این بند نداده‌اند.

از رو پنج‌شنبه بیست و نهم آبان‌ماه، ٢٩ زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه به نام‌های علی افشاری، جعفر افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، منصور آروند، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبدالهی، خضر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عرفات اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تمویی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری، مصطفی داوودی دست به اعتصاب غذا زده‌اند و با گذشت ١١ روز از اعتصاب غذای آنها تاکنون هیچ پاسخی به خواسته‌های آنها داده نشده است.

پیشتر در اواسط تابستان امسال نیز، ٤٨ نفر از زندانیان “امنیتی” بند ٣٥٠ اوین که اکثر آنان زندانیان مذهبی بودند به بند ٧ این زندان که ویژه “اتهام‌های مالی” است، انتقال داده شده بودند.