توقیف احشام دامدران به بهانه‌ی قاچاق توسط سپاه پاسداران سرپل ذهاب

73cff7441a0b94c052993ade15e4f22e_w300
آژانس کُردپا: نیروهای سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران 50 رأس از احشام شهروندان شهرستان سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه را توقیف کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه روز گذشته، بیست و هفتم فروردین‌ماه، نیروهای سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران 50 رأس از دام واحشام متعلق به یک شهروند کُرد به نام ” کاکه برا عزیز” در “تپه ماران” از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب را توقیف کردند.آژانس کُردپا: نیروهای سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران 50 رأس از احشام شهروندان شهرستان سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه را توقیف کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه روز گذشته، بیست و هفتم فروردین‌ماه، نیروهای سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران 50 رأس از دام واحشام متعلق به یک شهروند کُرد به نام ” کاکه برا عزیز” در “تپه ماران” از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب را توقیف کردند.

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا گفت: چند شب قبل نیز 40 رأس از دام‌های متعلق به این شهروند کُرد توسط همان نیروها توقیف و به منظور ذبح به کشتارگاه شهرستان سرپل ذهاب منتقل شده بودند.

وی افزود، روز یکشنبه گذشته نیز نیروهای سپاه پاسداران حکومت اسلامی ایران 180 رأس از دام‌های یک شهروند دیگر این شهرستان را به بهانه‌ی انتقال به اقلیم کُردستان عراق توقیف کرده بودند.

اکثر مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه و اقلیم کُردستان به دامپروری اشتغال دارند و به هنگام ییلاق و قشلاق در بسیاری موارد از خطوط مرزی هر دو کشور عبور می‌کنند.

سال گذشته بنابه گفته‌ی میرزا مراد پیرو، فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب، 2500راس گوسفند و گوساله از دامداران تصاحب و به بهانه‌ی قاچاق توقیف و مصادره شدند.