بازداشت چهار شهروند کُرد توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مریوان و سقز

در ادامه موج جدید بازداشت شهروندان و فعال کُرد، در ۳ روز گذشته دست‌کم ۴ شهروند به نام‌های سارو مستاجر، خالد مهرآسا، امیر ارژنگی و ستار ارژنگی در شهرهای سقز و مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند.

شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که روز گذشته ۶ شهریور، سارو مستاجر، شهروند اهل سقز پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل خانوادگی‌اش بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شد. وی در چند سال گذشته نیز بارها از سوی نهادهای امنیتی این شهر احضار و بازداشت شده بود.

همزمان ۲ شهروند اهل روستای «نی» مریوان به نام ستار ارژنگی و امیر ارژنگی پس از احضار به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر بازداشت شدند.

در ادامه بازداشت‌ها، روز شنبه ٤ شهریور، یك شهروند اهل روستای «روار» شهرستان سروآباد و ساکن مریوان به نام خالد مهرآسا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

از اتهامات مطرح شده علیه این شهروندان و محل نگهداری آنها تاکنون اطلاعی به دست نیامده است.

شبکه حقوق بشر کردستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تنها در یک ماه اخیر دست‌کم ۱۰۰ نفر در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و تهران به دلایل سیاسی توسط نهادهای امنیتی بازداشت و تعداد بیشتری به نهادهای امنیتی و قضایی احضار شده‌اند.

کانون حقوق بشر ایران ۲۶ شهریور ۱۴۰۲