افزایش فشارها بر خانواده رضا رسایی پس از صدور حکم اعدام برای وی

 

نهادهای امنیتی به موازات تلاش‌‌های اخیر خود که منجر به صدور حکم اعدام برای رضا رسایی توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران شده، فشارها بر خانواده و نزدیکان این جوان پیرو آیین یارسان اهل صحنه از توابع کرمانشاه (کرماشان) را افزایش داده‌اند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، متعاقب صدور حکم اعدام برای رضا رسایی، فشارها بر خانواده و بستگان این معترض بازداشت‌شده توسط نهادهای امنیتی به شکل مضاعفی افزایش یافته است.

به گفته منابع آگاه، اعضای خانواده و نزدیکان رضا رسایی، پیام‌ها و تماس‌های تهدیدآمیزی را در روزهای گذشته از شماره‌های ناشناس دریافت کرده‌اند که این امر، باعث افزایش نگرانی و اضطراب آنها به ویژه در مورد سرنوشت رضا رسایی شده است.

اخیراً رضا رسایی توسط شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه به اتهام قتل نادر بیرامی، رئیس اطلاعات سپاه پاسداران شهر صحنه، به اعدام محکوم شد. نادر بایرامی، روز شنبە ٢٧ آبان ماه ١٤٠١ در حین سرکوب مردم معترض شهر صحنه طی مراسم بزرگداشت سیدخلیل عالی‌نژاد کشته شده بود.

این حکم بر اساس اعتراف اجباری رضا رسایی و سایر افراد بازداشت‌شده همراه با او، پس از چند ماه شکنجه و پرونده‌سازی صادر شده و سند اثبات‌کننده در این مورد به لحاظ حقوقی، تاکنون ارائه نشده است.

رضا رسایی، روز جمعه ٣ آذر ماه ١٤٠١، در شهر کرج توسط نیروهای حکومتی بازداشت شد. وی بعد از بازجویی در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شده است.

قابل ذکر است که، رضا رسایی در چهار ماه نخست بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات حضوری محروم بوده است.

هه‌نگاو؛ چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲