ده زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه، حکم ده زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزلحصار کرج به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۲، ده زندانی در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.

هویت دو تن از این زندانیان اعدام شده، “شهاب شهبازی و محمد بهزادی” توسط هرانا احراز شده است.
هرانا روز گذشته طی گزارشی از انتقال این دو زندانی به سلول های انفرادی زندان قزلحصار کرج جهت اجرای حکم اعدام پرداخته بود.

آقایان شهبازی و بهزادی پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا بابت اتهام مذکور توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شدند.

هشت تن دیگر، پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

جزئیات بیشتر اعم از هویت هشت زندانی اعدام شده دیگر، توسط هرانا در دست بررسی است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.
خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۷/۲۶