گزارشی از بازداشت کوتاه مدت شش شهروند/ فضل الرحمن کوهی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز گذشته اکرم کوهی، اصغر کوهی، یاسین آسکانی، حبیب الله آسکانی، یاسین شکری و محسن آسکانی، از نزدیکان فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت و امروز دوشنبه یکم آبان ماه، آزاد شدند. همچنین آقای کوهی که همزمان با این افراد بازداشت شده بود، به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رسانک، امروز دوشنبه یکم آبان ۱۴۰۲، شش شهروند بازداشتی در زاهدان آزاد شدند.

هویت این شهروندان، “اکرم کوهی، اصغر کوهی، یاسین آسکانی، حبیب الله آسکانی (حبیب کوهی)، یاسین شکری و محسن آسکانی” گزارش شده است.

این افراد روز گذشته به همراه فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت، در مسیر بازگشت به راسک در حوالی زاهدان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

همزمان دادسرای ویژه روحانیت مشهد با صدور اطلاعیه ای ضمن تایید بازداشت این روحانی اهل سنت، دلیل دستگیری او را “هنجارشکنی و هم‌راستایی با جریانات معاند و برانداز” عنوان کرد.

گفته میشود، آقای کوهی هم اکنون در “زندان وکیل آباد مشهد” بسر میبرد.

از میان افراد بازداشت شده، اکرم کوهی، امام جمعه موقت پشامگ، اصغر کوهی، روحانی اهل سنت و از اهالی روستای پشامگ شهرستان راسک و محسن آسکانی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته اند.

در خصوص فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت نیز گفتنی است، وی پیشتر در آذرماه سال ۱۳۹۸، پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد بازداشت شده بود. او در تاریخ نهم مهرماه ۱۳۹۹، توسط دادگاه ویژه روحانیت مشهد به شش سال و ‌چهار ماه حبس محکوم شد. نهایتا آزادی مشروط این روحانی اهل سنت در تاریخ سوم مهر سال جاری، به او ابلاغ شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۸/۰۱