جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا رمضانی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا رمضانی، فعال مدنی ساکن قزوین، مورخ بیست و هفتم مهرماه در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علیرضا رمضانی برگزار شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا گفت: “در جریان این جلسه که در تاریخ بیست و هفتم مهرماه، در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو قزوین برگزار شده، آقای رمضان زاده از بابت اتهامات «نشر اکاذیب»، «انتشار محتوای مبتذل و مستهجن» و «توهین به مقدسات» به دفاع از خود پرداخته است.”
علیرضا رمضانی روز یکشنبه هجدهم تیرماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در نهایت به زندان چوبیندر قزوین منتقل شده بود.

وی نهایتا در تاریخ بیست و نهم تیرماه، با تودیع وثیقه از زندان چوبیندر قزوین آزاد شد.

آقای رمضانی پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین به یکسال و ده ماه و شانزده روز حبس، دو سال تبعید به شهرستان نیک شهر و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

این فعال مدنی ساکن قزوین، اوایل مهرماه سال گذشته نیز توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و در خردادماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب قزوین از بابت اتهام  تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و دو سال تبعید به برازجان محکوم شده بود. نهایتا این دادنامه به طور کامل نقض و با مشمول بخشنامه عفو شدن پرونده مختومه و قرار موقوفی تعقیب صادر شد.

علیرضا رمضانی، فعال مدنی ساکن قزوین، متولد ۱۳۶۵، پدر یک فرزند و مدرس سابق دانشگاه است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۸/۰۲