قریب‌الوقوع بودن اعتصاب سراسری در کردستان، مسئولین زندان را وادار به عقب نشینی کرد

23748آژانس کُردپا: مقامات زندان مرکزی ارومیه با حضور در کنار زندانیان سیاسی کُرد اعتصاب کننده، با دادن وعده تفکیک بند زندانیان سیاسی، خواستار پایان دادن به اعتصاب غذای آنان شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بعد از گذشت ٣٢ روز از اعتصاب غذای ٢٨ زندانی سیاسی کُرد در زندان “دریا”ی ارومیه گزارشات حاکی از عقب نشینی مقامات زندان در برابر مطالبات اعتصاب‌کنندگان است.

بنا به خبر یک منبع مطلع، امروز مسئولین زندان ارومیه دست به این اقدام زده‌اند، اما تا کنون زندانیان سیاسی بر اعتصاب خود پایدار و خواستار عملی شدن وعده‌ها و تمامی خواست‌هایشان شده‌اند.

تعداد زیادی از شهروندان و فعالین حقوق بشری و سیاسی بر این باورند که ترس مسئولین حکومتی از راه‌اندازی اعتصاب سراسری در کردستان، آنها را وادار به عقب نشینی و دادن وعده‌های بی اساس به زندانیان کرده است.

جداسازی زندانیان سیاسی و انتقال برخی متهمان مواد مخدر به داخل بند ١٢ زندان ارومیه، مهم‌ترین موارد اعتراض و اعتصاب زندانیان سیاسی کُرد طی بیش از یک‌ماه اخیر بوده است.

انتشار این اخبار درحالی است که خبرنگار کُردپا در ارومیه تا لحظه‌ی انتشار این خبر نسبت به تأیید صحت و سقم اتمام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد هیچ گزارشی را برای آژانس خبررسانی کُردپا ارسال نکرده است.

کمپین “امروز ارومیه قلب کردستان است” که از بانیان اصلی راه‌اندازی اعتصاب سراسری می‌باشد، طی بیانیه‌ای خبر اتمام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در زندان ارومیه را تکذیب کرده و آن را اقدامی در راستای منحرف کردن این اعتصاب سراسری اعلام کرده‌اند.